مدیرعامل شرکت «فناوران کاشت زاگرس» کرمانشاه با اعلام اینکه این شرکت اولین و تنها تولیدکننده تجهیزات مدرن تولید "نشا" در کشور بر پایه اختراعی دانش بنیان است، گفت: تجهیزات ۸۰ درصد گلخانه‌های کشور در بحث تجهیزات مدرن تولید نشا کاملا اتوماتیک توسط این شرکت تامین می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 25 April 2021

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مازیار نامداری» با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است، افزود: سال ۱۳۸۹ توانستیم تجهیزات مدرن تولید نشا را که نمونه داخلی نداشت، بسازیم و برای همین در همان سال این تجهیزات را ثبت اختراع کردیم.

وی گفت: با ثبت اختراع این تجهیزات در سال ۱۳۹۰، شرکت "فن آوران کاشت زاگرس" را تاسیس کرده و عملا وارد کار طراحی و ساخت انبوه این تجهیزات شدیم.

نامداری گفت: تجهیزات مدرن تولید نشا تا پیش از این از کشورهای ایتالیا و آلمان وارد کشور می‌شد که ارزبری بسیاری به همراه داشت، قیمت این تجهیزات خارجی بسیار بالا بود و از طرفی خدمات نصب و راه اندازی هم در کشور ارایه نمی شد و استفاده از آنها از ضمانت و خدمات پس از فروش برخوردار نبود و همین امر مشکلات بسیاری برای کشاورزان ایجاد کرده بود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با بومی سازی این تجهیزات و تولید آنها در داخل کشور به میزان زیادی از ارزبری صورت گرفته برای وارد کردن نمونه خارجی این تجهیزات جلوگیری شده و از طرفی مصرف کنندگان این تجهیزات را با قیمت مناسب و با ضمانت و خدمات پس از فروش دریافت می کنند و برای همین استقبال خوبی از محصولات شرکت صورت می گیرد.

او توضیح داد: هم اکنون شرکت ما تجهیزات مورد نیاز ۸۰ درصد گلخانه های کشور را در بحث تولید نشا تامین می کند و اولین و تنها تولید کننده این تجهیزات در کشور هستیم.

صادرات به عراق و ازبکستان

مدیرعامل شرکت «فناوران کاشت زاگرس» کرمانشاه در ادامه گفت: علاوه بر پوشش بازار داخلی، در چند مورد صادرات این محصولات را به کشورهای مختلف هم داشته ایم که از جمله آن صادرات خط کامل "بذرکار سینی نشا" به ۲ کشور عراق و ازبکستان بوده است.

نامداری اظهار داشت: تولیدات شرکت در حال حاضر شامل یک خط کامل تجهیزات تولید کاملا اتوماتیک نشا (شامل میکسر، پرکن، بذرکار سینی نشا، پوشش دهنده و آبیاری)، بوم آبیاری هوشمند، سیدر برنج، انواع سینی نشا، سازه های فولادی و اتوماسیون گلخانه، انواع نشاکار، ربات پیوند زن نشا، دستگاه بذرکار دستی، دستگاه سورتینگ، دستگاه بذرگیر و نازل های آبیاری است.

این مخترع کرمانشاهی گفت: هم اکنون سالانه ۴۰ خط کامل تولید کاملا اتوماتیک نشا به سراسر کشور ارسال می شود.

نامداری از فعالیت ۴۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت "فن آوران کاشت زاگرس" خبر داد و افزود: با توسعه فعالیت های شرکت در سالهای آتی تعداد بیشتری هم جذب این شرکت خواهند شد.

وی افزود: در کنار کارخانه تولید تجهیزات، گلخانه تولید نشا هم به مساحت پنج هزار متر مربع داریم که پایان سال گذشته به بهره برداری رسید و هم اکنون برنامه توسعه آن به میزان پنج هزار متر مربع دیگر در دستور کار است.

حمایت‌های پارک علم و فناوری مشوق فعالیت های شرکت

این کارآفرین کرمانشاهی خاطرنشان کرد: در کنار توسعه گلخانه، طراحی و ساخت تجهیزات جدید تولید نشا را هم در دستور کار داریم و امسال توانستیم طراحی و ساخت دستگاه "سیدر برنج" را داشته باشیم.

نامداری به کسب عناوین مختلف توسط شرکت "فن آوران کاشت زاگرس" اشاره کرد و افزود: در سال ۹۱ توانستیم به عنوان پژوهشگر برتر و برگزیده جشنواره علم تا عمل انتخاب شویم، همچنین در سال ۹۴ به عنوان فن آور برتر و در سال ۹۵ نیز به عنوان واحد صنعتی نمونه از طرف سازمان صمت استان معرفی شدیم.

وی با اشاره به کسب عنوان "کارآفرین برتر" توسط این شرکت در چهار دوره، گفت: همچنین سال گذشته به عنوان کارگروه نمونه ملی در بخش کشاورزی انتخاب شده و امسال نیز به عنوان مرکز آموزش نشا و انتقال فناوری از طرف سازمان نظام مهندسی و کشاورزی معرفی شدیم.

نامداری در ادامه به آشنایی ۱۰ ساله این شرکت با پارک علم و فناوری کرمانشاه اشاره کرد وافزود: شرکت "فن آوران کاشت زاگرس" در سال ۱۳۹۰ در محل پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی شد و هنوز هم دفتر شرکت در پارک استقرار دارد.

وی افزود: طی این مدت از خدماتی مانند تسهیلات، معافیت مالیاتی و استقرار برخوردار شدیم، اما آنچه که مهم است بهره مندی از حمایت های معنوی این مجموعه است.

او تصریح کرد: پارک علم و فناوری حامی خوبی برای شرکت های دانش بنیان و بویژه شرکت های نوپاست و این مجموعه با ایجاد احساس خودباوری و اعتماد به نفس، به شرکت‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه کمک می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار