تهران- ایرنا- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل شورای مشورتی گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله که به اختصار «دوام» نامیده می شود، خبر داد و اعلام کرد: حدود ۱۲ هزار نیروی داوطلب واکنش اضطراری محله در تهران وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 24 April 2021

رضا کرمی محمدی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران شهر تهران بزرگترین گروه داوطلب مردمی را در اختیار دارد، افزود: حدود ۱۲ هزار نیروی داوطلب واکنش اضطراری محله «دوام» در تهران وجود دارد که برخی از آنها داوطلب جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی نیز هستند.

وی افزود: سال گذشته با وجود بحران کرونا گروه های دوام را گسترش دادیم و حدود ۲۸۰۰ نفر داوطلب جدید جذب شد که تحت آموزش های مجازی و تا حدودی آموزش های حضوری با رعایت آیین نامه های بهداشتی کرونا در پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفتند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران لازمه اجرای درست مدیریت بحران را آموزش و مهارت آموزی شهروندان و افزایش آگاهی عمومی در زمینه بحران عنوان کرد و افزود: با مهارت آموزی شهروندان می توان از وقوع بسیاری از سوانح پیشگیری کرد و مدیریت بحران محله محور باید بر اساس و پایه ظرفیت‌های اجتماعات محلی و گروه های داوطلب مردمی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های مردمی سریع ترین و بهترین واکنش را در زمان وقوع بحران نشان می دهند، تصریح کرد: اگر گروه های داوطلب مردمی قبل از وقوع بحران آموزش های لازم را دیده باشند و با همسایگان خود همگام باشند در لحظه بحران خیلی راحت تر از نیروهای دولتی وضعیت محله خود را مدیریت خواهند کرد.

کرمی محمدی با بیان اینکه گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله «دوام» نیروهای آموزش دیده، پرتوان و مستعدی هستند، گفت: از این رو شورای مشورتی گروه های دوام از طریق انتخاباتی که خودشان برگزار می کنند و انتخاب می شوند، تشکیل می شود تا از ظرفیت آنها در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران استفاده شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران سال گذشته مصوبه ای برای تشویق و افزایش مشارکت های مردمی و ایجاد زیرساخت های لازم برای آن در شهرداری تهران تصویب کرد، افزود: این مصوبه بسیار مهم و ارزشمند است و می توان از آن برای گروه های دوام به عنوان یکی از گروه های مشارکت مردمی در حوزه مدیریت بحران بهره گرفت.

کرمی محمدی تاکید کرد: امسال پیگیر هستیم بتوانیم از این پتانسیل بسیار خوب هم برای گروه های دوام و هم سایر شهروندان استفاده کنیم تا شهروندان نیز چنانچه اقدام موثری در حوزه مدیریت بحران برای شهر تهران انجام داده باشند بتوانند از امتیازاتی برخوردار شوند و یا از سایر امکانات شهرداری تهران استفاده کنند و این امر به صورت جدی در سازمان مدیریت بحران شهر تهران پیگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار