جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس با اشاره به پیشتازی شیراز و فارس در تزریق واکسن کووید-۱۹، خاطرنشان کرد که در فارس تنها گروه‌های هدف مطابق اولویت‌های مشخص شده کشوری، مشمول واکسیناسیون بوده‌اند و هیچ یک از مدیران در این استان واکسن نزده‌اند.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 24 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه همچنان بیمارستان‌های استان فارس از بیماران کرونایی اشباع است، گفت: عده‌ای متاسفانه از قوانین پیش‌بینی شده در منع تردد خودرویی به شهرهای قرمز و نارنجی تکمین نمی‌کنند اما در عین حال تعدادی از خودروهای متخلف در مبادی ورودی شهرها عودت داده و یا در درون شهر جریمه می‌شوند.

او از افزایش درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در استان به ٣٩ درصد طی آخرین گزارش‌ها خبر داد و گفت: به گفته سخنگوی ملی بیماری کرونا، فارس جزو ٥ استان برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارد اما با همین وضعیت هم نسبت به گذشته رعایت پروتکل‌ها در این استان ضعیف تر شده و در این راستا نظارت‌ها تشدید شده و نیاز است که مردم هم بیشتر رعایت کنند.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان پذیرش شده و در مجموع ٢ هزار و ٦٠٥ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند.

قاسمپور، درصد فعلی اشغال تخت‌های عادی کرونایی را ٩٥ و تخت‌های ویژه را ٧٣ درصد اعلام کرد از فوت ٣٢ هم استانی طی ٢٤ ساعت گذشته در فارس خبر داد.

او به محدودیت‌های منع تردد در ورودی شهرستان‌های استان هم اشاره و با بیان اینکه روزانه بیش از ٥ هزار مورد جریمه برای خودروهای متخلف صادر می‌شود، گفت: نیروی انتظامی با قوت کار خود را انجام می‌دهد و ضرورت دارد که مردم با تردد غیر ضرور به خود ضرر نزنند تا متوجه آسیب مالی نشوند.

پارک‌ها در ندارند مردم رعایت کنند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین در خصوص استفاده مردم از پارک‌ها در شرایط بد کرونایی در کلانشهر شیراز گفت: شهرداری‌ سرویس بهداشتی، شهربازی، کافی شاپ‌ها و ... در پارک‌ها را تعطیل کرده اما پارک‌ها در ندارند و خود مردم باید از ورود به پارک‌ها اجتناب کنند.

معاون استانداری فارس همچنین اعلام کرد که احتمالا از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت واکسیناسیون ٨٠ سال به بالا در فارس آغاز می‌شود.

برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار