رئیس پلیس فتا استان درباره کلاهبرداری سایبری در خصوص فروش لینک‌های جعلی دعوت‌نامه شبکه اجتماعی کلاب هاوس هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 24 April 2021


به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" در این باره گفت: در ماه های اخیر یک شبکه اجتماعی جدید به نام کلاب هاوس به عنوان یک شبکه اجتماعی متکی به صوت، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.
وی افزود: این نرم‌افزار به صورت رسمی برای پلتفرمIOS معرفی‌شده، ولی نسخه‌های غیررسمی برای سیستم‌ عامل اندروید نیز در بازار موجود می‌باشد و هر کاربر بعد از نصب و برای ورود به این نرم‌افزار و استفاده از اتاق‌های گفتگو مختلفی که به صورت مجازی با موضوعات گوناگونی وجود دارد باید از دعوت‌نامه استفاده کنند.
وی ادامه داد: هر کاربر جدید تنها دو دعوت‌نامه دارد که برخی افراد از این دعوت‌نامه برای عضویت دوستان و نزدیکان خود استفاده کرده و برخی دیگر نیز با به راه‌اندازی بازار سیاه فروش، دعوت‌نامه کلاب هاوس را با مبالغ بالا به فروش می‌رسانند.
سرهنگ آنقی افزود: در این بین برخی مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از این ویژگی‌های کلاب هاوس اقدام به ساخت لینک‌های جعلی دعوت‌نامه‌های اتاق گفتگو می کنند و کاربر پس از خرید و واریز وجه، متوجه می شود که لینک ارسالی جعلی بوده و قادر به ورود به نرم‌افزار نیست و گاهی نیز از لینک‌های جعلی برای دسترسی به اطلاعات حساب افراد و برداشت از حساب آن‌ها استفاده می‌کنند.
ایشان با هشدار در این خصوص که هیچ منبع رسمی برای فروش لینک دعوت‌نامه‌های کلاب هاوس وجود ندارد، گفت: در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنید و از ورود به لینک‌های نامعتبر و ناشناس به‌ شدت اجتناب کنید و پس از مواجهه با موضوعات جدید برای آشنایی با آسیب‌ها و تهدیدات موجود به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار