رییس میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلیجان گفت:شهرداری نراق و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دلیجان برای حراست از بازار این شهر تاریخی، تعامل دوجانبه خواهند داشت.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 24 April 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی با اشاره به دیدار با حسن امین زاده شهردار نراق افزود: این دیدار برای نحوه همکاری در حفظ و نگهداری بافت ارزشمند تاریخی نراق انجام گرفت و در صورتجلسه بر تعامل و همکاری دو جانبه تاکید شد.
رییس میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی دلیجان یادآورشد: در این جلسه تصمیم بر اطلاع‌رسانی به موقع تخلفات ساخت‌وسازهای غیر مجاز در بافت تاریخی برای برخورد قانونی و تسریع در پاسخ استعلامات شهرداری نراق توسط اداره میراث فرهنگی در خصوص بافت تاریخی نراق شد.
او استفاده از مصالح ناهمگون با بافت تاریخی، ایجاد نمای نامناسب و ناهمگون با بافت تاریخی، استفاده از الگوهای معماری نامتناسب با فرهنگ بومی نراق خصوصا در سر درب منازل و ورودی های مغازه‌های بازار را از جمله تخلفات در ساخت‌وسازها برشمرد.
مشهدی افزود: در صورت بروز تخلف ابلاغ انواع اخطار به مالکان، جمع‌آوری مصالح ناهمگون، معرفی مالکانی که از دستورات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تمکین نکنند به مراجع قضایی و اخذ احکام متناسب با تخلفات از اقدامات و وظایف اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دلیجان خواهد بود.
رییس میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی دلیجان گفت: قبل از هر گونه ساخت‌وساز و نماکاری در بافت تاریخی مالکان باید از شهرداری مجوز اخذ کنند و شهرداری نراق نیز بر اساس ضوابط باید مراتب را از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار