معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمی‌کند، بنابراین دریافت کنندگان واکسن نیز باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 24 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی با اشاره به اینکه سقف ایمنی بهترین واکسن ها اکنون تا ۹۲ درصد است، افزود: تزریق واکسن کرونا از اواسط خردادماه امسال برای لایه‌های مختلف جمعیتی آغاز می‌شود و امید می‌رود که در محدوده زمانی تعیین شده بیشتر مردم استان علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.
وی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا تنها تا یک‌سال اثربخشی نسبی دارد، یاد آور شد: نباید این امر متصور شود که کسی با یکبار مبتلا شدن دیگر مبتلا نمی‌شود، ضمن آنکه سویه‌های جدید این بیماری به صورت جهش یافته مشاهده شده که خطری مضاعف است.
دکتر علیمحمدی گفت: زدن ماسک به تنهایی ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند و این مهم باید همراه با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تنها راه قطع زنجیره انتقال این بیماری، ماندن مردم در خانه، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مواقع تردد ضروری و اعمال محدودیت‌های شدید است تا واکسن به طور کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار