رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۵ سال از دوشنبه این هفته در استان مرکزی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 24 April 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: نخستین گام واکسیناسیون عمومی کرونا برای افراد بالای ۸۵ سال خواهد بود که جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر را شامل می‌شود.
وی تاکید کرد: سالمندان نیازی نیست بخاطر کهولت سن به مراکز جامع سلامت برای دریافت واکسن کرونا مراجعه داشته باشند و باید از طریق پرونده الکترونیک در مراکز سلامت اقدام شود و با آنان تماس گرفته می‌شود.
دکتر جمالیان یادآورشد: امکانات رفاهی مانند سایه‌بان، مکان مناسب برای حضور مشمولان واکسن و تزریق در خودرو، تکلیف شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها است که باید در اسرع وقت با بهترین شکل مهیا شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: افرادی که تاکنون برای تشکیل پرونده الکترونیکی به مراکز جامع سلامت مراجعه داشته‌اند باید برای دریافت واکسن به مراکز جامع سلامت مراجعه حضوری داشته باشند و تشکیل پرونده دهند.
وی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا هندی در کشورهای مجاور لازم است صنایع استان در مراوده با هندوستان قرنطینه شوند تا عامل انتقال این ویروس جهش یافته به استان نباشند.
وی ادامه داد: ظرفیت بستری در مراکز درمانی بیماران در استان مرکزی تکمیل شده و اکنون مدیریت کرونا در حوزه درمان به دلیل محدودیت امکانات بسیار سخت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند صعودی بیماری در هفته جاری شمار مبتلایان به کووید ۱۹ همچنان افزایش داشته باشد، اما امید است از هفته آتی روند مراجعه برای بستری در مراکز درمانی استان تثبیت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار