مدیران رسانه‌های مکتوب سمنان در نامه‌ای به نمایندگان عنوان کردند:
جمعی از سرپرستان و مدیران رسانه های مکتوب استان سمنان در نامه‌ای به نمایندگان مجلس از مصوبه  دو قوه مجریه و مقننه در خصوص عدم انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه های مکتوب به مثابه خاموش چراغ بیداری و میخ پولادین دیگری بر تابوت رسانه یاد کردند.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 24 April 2021

پوست اندازی مطبوعات در عصر جدید - ایرنا

 

جمعی از سرپرستان و مدیران رسانه های مکتوب استان سمنان معتقدند که حذف آگهی‌های دولتی از رسانه ‌های مکتوب، آفتاب کم‌فروغ مطبوعات محلی را بیش از پیش به محاق می‌برد.

به گزارش تابناک سمنان در این نامه که خطاب به اعضای مجمع نمایندگان استان سمنان نگاشته و نسخه‌ای از آن به ایسنا ارسال شده آمده است:

این واژه هایی که می خوانید به منزله هشدار نسبت به  مرگ حتمی رسانه های مکتوب و خنجری است که با دست خانه ملت و نماد دمکراسی یعنی مجلس شورای اسلامی  برگلوی زبان ملت و رکن چهارم دمکراسی یعنی مطبوعات این مرزوبوم کشیده می شود . و آن تلاش و اقدام دولت و مجلس برای حذف الزام دستگاههای اجرایی به درج آگهی های مناقصه و مزایده در مطبوعات و رسانه های مکتوب است .

 رسانه های مکتوب استان سمنان اطمینان

 می‌دهند که این  اقدام دو قوه مجریه و مقننه باعث خاموش شدن چراغ بیداری و آگاهی و اضافه شدن سیل بیکاران ، در سالی که ازسوی رهبری معظم انقلاب اسلامی بنام " سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"نامگذاری شده، بوده و در جهت مقابله و رویارویی با این نامگذاری ارزیابی می‌شود .

به صراحت اعلام می‌کنیم که رسانه‌نگاران مکتوب هنوز در شوک آوار نا به‌هنگام بهمن سال ۹۸  یعنی مصوبه دولت مبنی بر عدم الزام انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌های مکتوب هستند که در همان روزهای عسرت زده تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت ، مجلسیان به رسانه های نوشتاری نوید حمایت دادند؛ اما افسوس که چند صباحی از این مواعید پارلمانیان بهارستان نشین نگذشت و مصوبه صریح نمایندگان ملت مبنی بر عدم انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌های مکتوب همچون میخ فولادین بر تابوت رسانه‌ها کوبیده می شود .

 البته در آن سال و بعد از آن تصمیم نامناسب، دولت از تصمیم خود برگشت، اما اکنون رکن چهارم دمکراسی در قوه مقننه به صلیب کشیده می‌شود !

رسانه‌های مکتوب استان سمنان اعلام می‌دارند که اصرار بر اجرای مصوبه غیر کارشناسی - حذف انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه های مکتوب -  آفتاب و مهتاب رسانه‌های نوشتاری را در کسوف و خسوف فرو می برد.

 ما متولیان رسانه‌های مکتوب استان سمنان  به صراحت مخالفت خود را با این مصوبه اعلام نموده و و خواستار لغو هرچه سریع‌ترمصوبه عدم انتشار آگهی های دولتی در رسانه های مکتوب کشور می باشیم و انتظار داریم وکلای مردم در ابتدای نسیم اردیبهشت بهار، بسان دولت برای تصحیح  مصوبه و برگشت از این تصمیم، چکش قانون را به نفع رسانه ها بر کرسی مجلس فرود آرند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار