یک متخصص بیماری‌های عفونی طول دوره بیماری کرونای انگلیسی را ۱۰ تا ۱۴ روز اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 24 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛دکتر سیاوش وزیری در خصوص طول مدت بیماری کرونای انگلیسی گفت: این بیماری هم مانند بیماری کرونای معمولی(چینی) حدود 10 تا 14 روز بعد از بروز علائم به طول می انجامد.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: بطور معمول بعد از یک دوره کمون دو تا 14 روزه علائم بیماری کرونا بروز پیدا می کند و پس از بروز علائم دوره 10 تا 14 روزه بیماری شروع می شود.

وی افزود: در این نوع کرونا هم مانند کرونای قبلی شدت علائم بطور معمول هفت تا 10 روز بعد از شروع علائم خود را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی افراد هم این امکان هست که ظرف مدت دو تا سه روز بعد از شروع علائم، شدت بیماری به اوج خود رسیده و درگیری ریوی ایجاد شود، اما بطور معمول شدت علائم یک هفته تا 10 بعد از شروع علائم بیشتر است.

وزیری یادآور شد: افرادی که با ابتلا به کرونای انگلیسی ظرف مدت کوتاهی دچار علائم شدید بیماری شده و حالشان وخیم می شود، بطور معمول یا دارای بیماری زمینه ای بوده و یا نقص ایمنی دارند و بروز این موارد در افراد سالم کمتر دیده می شود.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: افراد بعد از بهبود علائم ممکن است دچار عوارض ناشی از بیماری شوند، اما بطور معمول طول دوره بیماری کرونای انگلیسی حدود دو هفته است و پس از این ماندگاری علائم بیشتر به عوارض ناشی از بیماری مربوط می شود.

 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار