معاون ثبتی و حقوقی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه اصفهان گفت: راهکار تحقق شعار سال در این نهاد و به‌منظور فقرزدایی و از بین بردن حاشیه‌نشینی، رفع موانع وقفی است.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 24 April 2021

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر توسلی با بیان اینکه اکنون هزار و ۳۴۲ مترمربع از زمین‌های وقفی در حاشیه شهرهای استان قرار دارد افزود: تاکنون در این زمینه جلساتی با شورای شهر و دیگر ادارات استان در راستای برطرف کردن موانع وقفی در حاشیه شهرها برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع موانع وقفی در مناطق حاشیه‌نشین استان تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد افزود: برطرف کردن موضوعات وقفی که در برخی از شهرستان‌ها تا حدودی به ایجاد نارضایتی شهروندان منجر شده است، در سالجاری در دستور کار اوقاف قرار دارد.

معاون ثبتی و حقوقی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه اصفهان تصریح کرد: در این زمینه به دنبال رفع موانع هستیم تا مردم احساس رضایتمندی بیشتری از وقف داشته باشند و نگاه مانع بودن به وقف نداشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری جلساتی در هر۲ هفته یکبار برای صدور اسناد مالکیتی موقوفات استان با مسوولان اداره‌کل ثبت اسناد افزود: ما آمادگی داریم تا برای احیای موقوفات با دیگر نهادها همکاری کنیم تا همه مشکلات در این زمینه برطرف شود.

حجت‌الاسلام توسلی همچنین بر لزوم افزایش شعب تخصصی وقف در دادگستری‌های اصفهان تاکید کرد و گفت:  ۵۰۴ پرونده حقوقی سال گذشته در مراکز قضایی استان مطرح و بخش زیادی از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شد و بخشی نیز همچنان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه اکنون در اصفهان ۲ شعبه تخصصی وقف دایر است گفت: باتوجه به اینکه مهمترین مانع برای ثبت موقوفات در استان، فرایند اداری ثبت است، درخواست راه‌اندازی شعبه تخصصی وقف در مراکز دادگستری شهرستان‌ها به رییس کل دادگستری اصفهان اعلام شده است.
معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه به روز رسانی نرم افزارهای اوقافی نیز در استان در دستور کار است، افزود: این امر می‌تواند به بروزرسانی خدمات به مراجعه کنندگان اوقاف کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی درباره وصول مطالبات از ارگان‌های دولتی نیز گفت: تاکنون به صورت تفاهم و همکاری رفتار کرده‌ایم ولی چنانچه نهادی قصد پرداخت بدهی موقوفات را نداشته باشد به صورت قانونی ورود می‌کنیم زیرا یکی از وظایف اصلی اوقاف اجرای امینانه نیات واقفان است.
حجت‌الاسلام توسلی یادآور شد: در این زمینه برخی از ادارت تسویه حساب داشتند و با برخی دیگر نیز تفاهم نامه داشتیم که در این زمینه آموزش و پرورش، نیروهای نظامی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین بدهی را به اوقاف دارند.
وی تاکید کرد: برش استانی ما در سال جاری تحقق برنامه‌ها با بیش از ۳۰ درصد مازاد سال گذشته است و در احقاق حقوق موقوفات با هیچ نهادی مماشات نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار