مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی زیادی در قم هنوز شناخته‌نشده مانند بازار کهنه که می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی شهر را حل کند.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 24 April 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا خاکی در جلسه‌ای مشترک با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم که با حضور غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم برگزار شد، اقدامات شهرداری را در چند سال گذشته موردبررسی قرارداد و اظهار کرد: اقدامات شهرداری در دو بخش احداث هتل و ایجاد محور تاریخی، فرهنگی قابل‌تقدیر است.

وی احداث هتل‌های ۵ ستاره و ایجاد محور تاریخی فرهنگی شهر قم، در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را در ماندگاری زائر مؤثر دانست و افزود: ظرفیت‌های زیادی در قم هنوز شناخته‌نشده که باید به آن توجه کرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)  ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم مانند مساجد، امام زادگان، بیوت مراجع و بیت النور باید در کنار ظرفیت‌های تاریخی شهر قم مانند بازار، تیمچه و خانه‌های تاریخی در کنار زیارت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران می‌تواند شهر قم را شهری مذهبی با قدمت و سابقه تاریخی و فرهنگی معرفی کند.

وی معرفی صحیح ظرفیت‌های قم را در کاهش دغدغه صنعتگران صنایع‌دستی در حوزه اقتصادی راه گشا دانست و اضافه کرد: ساماندهی امکانی مانند بازار کهنه فرصتی برای رونق اقتصادی بوده و با توجه به اقدامات انجام‌شده شهرداری در فضای رهاشده بازار کهنه و بهسازی و کف‌سازی این مجموعه در عرض کمتر از یک ماه مناسب‌ترین مرکز عرضه صنایع‌دستی را ایجاد می‌کند.

خاکی تأکید کرد: بازار نو همچون بازار کهنه می‌تواند مرکز ثقل سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شده که نیازمند حمایت مدیریت استان در همه زمینه‌ها جهت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها است.

وی پیگیری جابجایی صنایع مزاحم در بازار کهنه مانند چوب‌برها به مرکز صنعتی را مطرح کرد و گفت: تبدیل بازار کهنه به فروشگاه و عرصه صنایع‌دستی و همچنین پیگیری عدم ورود هرگونه خودرو و موتور در فضای بازار کهنه از عمده موارد نیازمند حمایت و ارائه تسهیلات و مجوزات از سوی مدیریت شهری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار