آخرین گزارش قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، استان قم را در کنار ۱۳ استان دیگر به عنوان استان های سطح دو رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور معرفی کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 24 April 2021

به گزارش تابناک قم، در این گزارش که در سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مطرح شده، میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر کشور در بازه زمانی هجدهم تا بیست و پنجم فروردین ماه سال جاری معادل ۵۸ درصد اعلام شده است.

همچنین در این گزارش، وضعیت و درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در «مراکز ورزشی» و «تالارهای پذیرایی» در کنار «رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی»، «رعایت استفاده از ماسک در اماکن عمومی» و همچنین «رعایت شیوه نامه های فاصله گذاری در اماکن عمومی» از شاخص های اصلی در ارزیابی میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانسته و یادآوری شده سطح مورد انتظار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر کشور برای مهار بیماری و خروج از موج چهارم، حداقل ۹۰ درصد است.

بر این اساس استان های زنجان، تهران، سمنان و یزد با ۶۶ تا ۷۶ درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بازه زمانی هجدهم تا بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰ به عنوان برترین استان ها در صدر جدول ۳۱ استان کشور قرار دارند.

در عین حال استان قم در کنار استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و هرمزگان به عنوان استان هایی شناخته شده اند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح آن ها در بازه زمانی اشاره شده بین ۵۶ تا ۶۵ درصد بوده است.

همچنین گروه استان هایی که در همین بازه زمانی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح آن ها بین ۳۳ تا ۵۵ درصد بوده، آذربایجان غربی، البرز، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، مرکزی، مازندران و همدان معرفی شده، ضمن این که این رعایت در دو استان ایلام و سیستان و بلوچستان بین ۲۸ تا ۳۲ درصد گزارش شده است.

این گزارش می افزاید: در این بازه زمانی بازرسی از بیش از ۸ درصد مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی (معادل ۲۸۹ هزار و ۲۰۵ واحد) انجام شده که نتیجه این بازرسی ها، ۳۸ هزار و ۹۰۸ مورد تذکر و یا معرفی به مراجع قضایی و همچنین ۴ هزار و ۴۱۶ مورد پلمب بوده است.

این گزارش در ادامه به مصوبات جلسه اخیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اشاره و تصریح می کند: لازم است ستادهای استانی در چارچوب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها به عنوان مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام اقدامات و محدودیت ها را متناسب با وضعیت تعیین شده، عملیاتی و اجرایی کنند و در عین حال معرفی متخلفان و ناقضان شیوه نامه های ابلاغی را به منظور برخورد قانونی به مراجع ذیربط پیش بینی شده در مصوبات ستاد ملی و همچنین مراجع قضایی در دستور کار داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: لازم است تا زمان عادی شدن شرایط شهرهای قرمز و نارنجی، جلسات ستاد استانی به صورت روزانه برگزار و دستگاه های ذیربط استانی و ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن رصد آخرین وضعیت، نسبت به اجرای قاطعانه و کامل طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها اقدام کنند، ضمن آن که اتخاذ تدابیر ویژه تر برای اعمال منع تردد از/ به شهرستان های دارای ممنوعیت قرمز و نارنجی با پشتیبانی همه جانبه از سوی نیروی انتظامی استان به عنوان مصوبه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مورد تأکید است.

همچنین بر اساس مصوبات جلسه اخیر این قرارگاه، به دستگاه های مختلف و ستادهای استانی ابلاغ شده تا با تشکیل تیم های نظارت ویژه با مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی استان و شهرستان و حضور نیروی انتظامی، هلال احمر، بازرسی اتاق اصناف و بسیج، به صورت روزانه و مستمر بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی و اجرای الزامات طرح محدودیت های هوشمند در سازمان های دولتی و سایر بخش های پنج گانه طرح، نظارت دقیق را إعمال و به فوریت با هرگونه تخلف برخورد کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار