با توجه به وضعیت بارندگی و خشکسالی امسال خسارت زیادی به مزارع شهرستان چرام وارد شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 24 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام در جلسه برداشت شهرستان گفت: با توجه به وضعیت بارندگی و خشکسالی امسال خسارت زیادی به مزارع شهرستان به خصوص گندم دیم شهرستان وارد شده است.
صفرپور خسارت وارد شده به مزارع گندم شهرستان را زیاد دانست و افزود: پیش بینی می‌شود بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش برداشت محصول به خصوص در گندمزار‌های دیم شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار گندم دیم در شهرستان چرام کشت شده است، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در زمان ساقه دهی و گل اگیزی مزارع شهرستان بارشی نداشتیم به دلیل تنش کم آبی بخش زیادی از مزارع شهرستان دچار افت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد شده اند که موجب کاهش برداشت محصول امسال می‌شود.
صفرپور میزان جو دیم در شهرستان را ۷۰۰ و جو آبی را ۵۰ هکتار عنوان کرد و اضافه کرد: خشکسالی بر میزان برداشت جو‌های دیم شهرستان نیز تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۹۲ هکتار کلزا در شهرستان کشت شده است، گفت: به دلیل خشکسالی حدود ۷۳ هکتار آن قابل برداشت است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام افزود: با توجه به کاهش سفره آب‌های زیرزمینی و کاهش آب چشمه‌ها و چاه‌های برخی از زمین‌های کشاورزی آبی نیز با کمبود آب مواجه بودند و به همین دلیل بخشی از گندم آبی شهرستان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و و به همین دلیل در تامین بذر مادری و گواهی شده سال آینده با مشکل مواجه هستیم.
وی تعداد کمباین موجود در شهرستان را دو دستگاه عنوان کرد و گفت: برای برداشت مزارع شهرستان به ۲۵ دستگاه کمباین دیگر نیاز داریم./ صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار