مسؤول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: ورزشکاران، تمرین ورزشی خود را به بعد از افطار موکول کنند.
کد خبر: ۹۵۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 24 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: رحیمی با اشاره به این مطلب افزود: انتخاب زمان مناسب برای ورزش یکی از نکات بسیار مهمی است که ورزشکاران باید به آن توجه داشته باشند و توصیه می‌شود زمانی انتخاب کنند که انرژی کافی برای ورزش دارند،اما تاکید می شود بلافاصله پس از افطار نباید به تمرین پرداخت.

وی اظهار داشت: بهترین زمان انجام تمرینات یک تا سه ساعت پس از افطار است و در صورتی که مجبور به فعالیت قبل از افطار بودید، تمرین با افطار حداقل باید یک تا دو ساعت فاصله داشته باشد. این متخصص تغذیه افزود:برای جلوگیری از کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع که در شرایط بی‌غذایی پس از تمرین به وجود می‌آید لازم است فعالیت با شدت سبک و متوسط انجام شود.

رحیمی بیان کرد: بهترین فعالیت بدنی در طول ماه رمضان، فعالیت سبک و با شدت کم مانند پیاده روی و دویدن آرام و حرکات نرمشی است؛ در واقع هدف از فعالیت در ماه رمضان حفظ آمادگی بدنی است.

وی ادامه داد: ورزشکاران روزه دار می‌توانند با مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند ماکارونی و برنج در سحری همراه با انواع خورشت ها و استفاده از میوه ها مانع مشکلات ناشی از کمبود مواد قندی و آب شوند وی افزود یکی از مشکلات کمبود اب بدن است بنابراین کمبود آب باید بین افطار تا سحر با مصرف انواع آش ها، ابمیوه های طبیعی ،شیر، ماست ، چای کم رنگ و انواع سوپ ها و مصرف آب یا شربت با شیرینی کم ضمن تمرین برطرف شود همچنین توصیه میشود ورزشکاران بجای استفاده از زولبیا و بامیه از خرما ، کشمش و انجیر در حد متعارف استفاده کنند. توصیه میشود ورزشکاران از مصرف غذاهای سرخ کرده و چرب اجتناب کنند.

مسؤول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد: ورزشکاران توجه کنند که از یک تا سه ساعت بعد از افطار می توانند یک فعالیت بدنی سبک انجام دهند و سپس از شام که که فاقد مواد سرخ شده، کرمدار، چربی و خامه است مانند آبگوشت و انواع خورشت ها استفاده کنند؛ مصرف سالاد و میوه به خصوص مصرف میوه های ابدار مانند هندوانه جایگاه خاصی درماه مبارک رمضان دارند.

برچسب ها: ماه رمضان ، ورزش ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار