رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: روزانه افزون بر ۵۰ تن زباله در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و روستاهای تابعه این شهرستان تولید و دفن می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷ 23 April 2021

حسین شواخی افزود: دفن زباله به ویژه در روستاها از مشکلات زیست محیطی اردستان محسوب می‌شود که در این راستا برای بیشتر روستاها جانمایی محل دفن زباله انجام شده و امور اجرایی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: هر چند سه نشست کارگروه مدیریت پسماند با ۶۵ مورد بازدید و ۵۵ مکاتبه پسماند در سال گذشته برگزار شد اما هنوز موضوع دفن پسماند به صورت اصولی صورت نمی‌گیرد و ساخت کارخانه کمپوست هنوز اجرایی نشده است.

به گفته وی، در سال گذشته ۲۴۱ مورد پایش صنایع، ۸۱ مورد پایش معادن، ۱۸۶ استعلام، ۷۴ نشست، تنظیم ۲۸ شکایت محیط زیستی، ارایه ۴۶ اخطاریه به واحدها و معادن و ۸۴ مورد پیگیری قضایی انجام و ۳۱ رای قضایی صادر شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: در سال گذشته ۴۶ شکارچی متخلف در این شهرستان دستگیر شدند و ۱۸ اسلحه مجاز و پنج اسلحه غیرمجاز، لاشه ۹ راس گوسفند و ۴۸ پرنده از آنان کشف شد.

شواخی میزان ضرر و زیان منطقه در این مورد را افزون بر ۳۳۹ میلیون و چهار هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: از این مبلغ، ۷۴ میلیون تومان وصول شده است.

وی با اشاره به وجود گونه‌های مختلف جانوری در منطقه‌های حفاظت شده و شکار ممنوع اردستان افزود: شکارچیان برای شکار این گونه‌های جانوری وارد این مناطق می‌شوند که در دام ماموران اداره حفاظت زیست اردستان گرفتار می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با بیان اینکه بهره برداری بی‌رویه از جنگل‌ها و شکار حیوانات در سال‌های گذشته موجب برهم خوردن بوم‌سازگان منطقه شده است، ادامه داد: در این زمینه در چند سال گذشته طرح محیط یار و محیط‌بان در بیشتر مدرسه‌های شهرستان به منظور افزایش آگاهی دانش‌آموزان از شرایط زیست محیطی منطقه، لزوم وجود حیات وحش، مدیریت پسماند، ساختار و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اجرا شده است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون به دلیل بیماری کووید ۱۹ و غیرحضوری بودن آموزش‌ها، این آموزش‌ها با همکاری اداره‌ آموزش و پرورش شهرستان به صورت بر خط و در فضای مجازی برگزار شده و امروز نیز وبینار انسان و محیط زیست، ویژه دبیران زیست شناسی، محیط زیست و علوم تجربی با همکاری مدیریت آموزش و پرورش اردستان و با سخنرانی یکی از استادان دانشگاه اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار