مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان گفت: ۸۱۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد این استان هفت هزار میلیارد ریال بدهکارند که گذشت شاکیان مقدمه اصلی رهایی آنان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ 23 April 2021

محمود ضیایی فر افزود: علاوه بر این تعداد با آغاز ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه یک شهر ضیافت تاکنون ۴۴ نفر  از این زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی گذشت شاکیان را در آزادی زندانیان مهم برشمرد و اظهارداشت: این افراد در بسیاری از پرونده‌ها بیش از ۷۰ درصد طلب و تقاضا خود را بخشیدند که این موضوع در رفع مشکل زندانی بسیار نقش داشته است.

به گفته مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان، ۶ درصد از جمعیت کیفری استان را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند که ۲۶ نفر آنان زنان هستند.

وی با اشاره شرایط سخت کرونایی و وضعیت اقتصادی بر آزادی زندانیان، تصریح کرد: جشن‌های گلریزان و آزادی زندانیان به صورت غیرحضوری و به صورت مجازی و رسانه ای انجام و تاکنون مقدمات آزادی بسیاری از آنان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: هشتم هر ماه به نیت امام رضا(ع) مقدمه آزادی هشت نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم و با وجود این نیت اما نقش مشارکت و معنویت در بین مردم استان زمینه‌ساز آزادی تا سه برابر این پیش بینی شده است.

ضیایی فر گفت: مشارکت خوب آن‌ها در آزادی زندانیان، کمک به خانواده های مددجویان و اشتغال این قشر مورد توجه بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات خانواده‌ها و افراد نقش داشته است.

وی یادآور شد: آزادی یک زندانی موجب حمایت از خانواده آن‌ها و جلوگیری از فروپاشی زندگی افراد خواهد شد و از طرفی حمایت از معیشت آنان چیزی کمتر از آزادی زندانیان نیست و به کاهش پدیده های شوم اجتماعی کمک می‌کند.

به اعتقاد مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان، گذشت شاکیان و کمک خیرین شرایط را برای آزادی تمام مددجویان جرایم غیرعمد فراهم خواهد کرد و البته ایجاد اشتغال برای آن ها از ورود مجدد به بند جلوگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان‌ کرد: رعایت قوانین و مقررات و هوشیاری در پیشگیری از گرفتار در بند و بروز مشکلاتی از این قبیل نقش موثری دارد.

مسوولان هیات امنای ستاد دیه کشور به تازگی از چشم انتظاری پنج هزار و ۲۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد برای کمک خیران خبر دادند و گفتند: اکنون ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر از بدهکاران غیرعمد در زندان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار