مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت: بر اساس آمایش سرزمین و بررسی‌های میدانی این نهاد ۲۰ درصد مردم استان به خدمات این مراکز فرهنگی دسترسی دارند.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 23 April 2021

امیرهلاکویی افزود: پراکندگی جمعیتی، مشکلات اقتصادی و نبود کتابخانه در مناطق محروم و روستایی موجب رعایت نشدن عدالت اجتماعی در ارائه خدمات کتابخانه ای به عموم مردم شده است.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

وی بیان ‌کرد: سال گذشته ۱۷ باب کتابخانه عمومی در استان احداث و آماده بهره‌برداری شد اما با وجود ایجاد این مراکز همچنان به توسعه این مکان های فرهنگی برای افزایش دسترسی عمومی نیاز است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان هفت شهر این استان مثل ده سرخ و مجلسی شهرستان مبارکه، حنا در شهرستان سمیرم و عسگران  در شهرستان تیران و کرون فاقد کتابخانه عمومی هستند که هم افزایی برای ایجاد این نهادهای فرهنگی با همکاری مدیریت شهری در حال انجام است.

وی ادامه داد: با راه اندازی کتابخانه عمومی در این مناطق همه شهرهای اصفهان دارای مراکز فرهنگی کتابخوانی بوده و خدمات به شهروندان ارائه می شود و برای افزایش و تسهیل دسترسی عمومی به این مراکز، طرح اتوبوس سیار کتاب اجرا خواهد شد.

هلاکویی با بیان اینکه ۲ اتوبوس سایر کتابخانه ای با مشارکت شهرداری شهرضا برای آن شهرستان راه اندازی شد، خاطرنشان ‌کرد: مدیریت شهرستان‌ها با اختصاص اتوبوس‌های مناسب، اداره کل کتابخانه عمومی منابع و نیروی انسانی را برای اجرای این طرح اختصاص خواهد داد.

وی اضافه ‌کرد: مذاکرات اولیه پیرامون این موضوع با فرمانداران و شهرداران استان اصفهان انجام شده که نیاز به همکاری و مشارکت آن‌ها دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار