حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه قرآن می فرماید اگر می خواهید دولتتان عوض شود خودتان باید تغییر کنید، گفت: ملاک ها برای انتخاب باید عوض شود؛ یک نگاه بکنید ببینید شهر ما، آبادی ما، کشور ما، اکنون نیازبه چه شخصیتی دارد؛ در حالی که مشکل ما اقتصادی بود در یکی دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری شخصیتی را انتخاب کردیم که با اقتصاد آشنایی نداشت و فقط یک دیپلمات و به قول خودشان یک حقوقدان را انتخاب کردیم و باور کنید که همه اشتباه کردیم.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 23 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (جمعه ۳ اردیبهشت)، در برنامه «سخن جمعه» با اشاره به آیه ۹۴ سوره «انعام» گفت: در آموزه های دینی آمده که در آستانه ارتحال و انتقال از این دنیا گفتگوهایی از جمله گفت و گوی خداوند با انسان و گفت‌وگوی انسان با بازماندگان و چیزهایی که در دنیا با آن مانوس بوده، انجام می شود.

 

امام جمعه جهرم افزود: خداوند در آستانه مرگ و بر اساس بعضی روایات در روز قیامت به انسان می‌گوید به شکل فرادا و تنهای تنها به سوی ما آمدی همانگونه که وقتی تو را به دنیا آوردیم تنها بودی و مال، ثروت، عنوان، همسر و فرزند نداشتی؛ حقیقتا این آیه باید برای همه ما انسان ها اسباب عبرت باشد که از این چیزهای دنیایی که گاهی اوقات شرف، ناموس، عزت، اعتبار، ایمان، آخرت و آبروی خود را خرج آنها می کنیم نمی توانیم چیزی با خودمان ببریم.

 

وی بیان کرد: یکی از شخصیت هایی که حقیقتا عبرت تاریخ شده اسکندر مقدونی فرزند فیلیپ دوم پادشاه مقدونیه است که در ۲۰ سالگی به جای پدر نشست و در ۳۳ سالگی از جهان رخت بربست و تقریبا تمام دنیای مسکونی آن زمان از مرزهای مقدونیه و لبنان گرفته تا هندوستان را فتح کرد؛ قبل از مرگ در جوانی نگاهی به انبوه کشورهایی که قلمرو پادشاهی اش بود کرد و دید هیچ کدام از این سمت ها، اموال و دارایی ها را نمی تواند با خودش ببرد.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: نقل کرده اند که وصیت کرد وقتی من را در تابوت می گذارید دستانم را از دو طرف تابوت بیرون بگذارید تا همه مردم بدانند من با این همه پادشاهی و ثروت با دست خالی از دنیا می روم.

 

وی با اشاره به اینکه ملک و مال این جهان و این عنوان ها، پادشاهی ها و مال و ثروت ها؛ جز محنت، دردسر و رنج چیزی دیگری نیست، عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) نیز می فرماید که: انسان موقع مرگ با بازماندگان خود گفتگویی دارد؛ یک گفتگو با اموال و دارایی ها که من جوانی، عمر و تمام وقت و انرژی ام را صرف شما کردم اکنون شما می توانید به من کمک کنید؟ آنها پاسخ می دهند که تو تنها به اندازه خرج کفن و دفن خودت می توانی از ما بهره مند شوی ما بقی باید بگذاری و بروی؛ به همسر و فرزندان و بازماندگان خودش می گوید در دنیا تمام هم و غم من این بود که شما آسایش داشته باشید اکنون می توانید به من کمک کنید؟ آنها به زبان حال و عمل می گویند ما تا دم قبر بیشتر نمی توانیم تو را همراهی کنیم.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: اما اعمال پاسخ می دهند که ما همواره در کنار تو باقی می مانیم اگر عمل صالح باشد همنشینی صالح و زیبا و اگر اعمال او زشت باشد همواره تا دامنه قیامت معذب خواهد بود؛ اینها برای ما عبرت است.

 

امام جمعه جهرم گفت: ماه مبارک رمضان است ماه عمل صالح و خیر است فکر لحظات تنهایی و بی کسی خودمان باشیم در آینده ای که دیر یا زود خواهد آمد؛ بالاخره باید از این جهان رفت به فکر همنشین صالح و دوست صمیمی باشیم، یک موجود نورانی و معنوی که تا دامنه قیامت که ممکن است هزاران سال به طول بیانجامد همرا ما باشد.

 

وی عنوان کرد: ماه رمضان ماه بهار دلها و بهار قرآن است از نعمت هایی که خدا به ما ایرانیان و فارسی زبانان داده این است که در هر سال به ما دو بهار داده یکی بهار طبیعت که نوروز است و دیگری بهار دلها و قرآن که ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام مدبر اضافه کرد: همه می دانیم در بهار تحول صورت می گیرد و در دعای تحویل سال به خداوند عرض می کنیم طبیعت دارد متحول می شود ما را هم متحول کن؛ در ماه رمضان هم این تحول را از خداوند می‌خواهیم که جنبه انسانیت ما عوض شود و عرض می کنیم «اللهم غیر سوء حالنا به حسن حالک».

 

وی با اشاره به اینکه در موقعیتی هستیم که اجتماع ما با انتخابات پیش رو منتظر تحول است، خاطرنشان کرد: اینکه کسانی در انتخابات شرکت نکنند مشکلی حل نمی شود بلکه دشمنان به ما طمع کرده و احساس می کنند که می توانند فشار بیشتری به ما وارد کنند.

 

امام جمعه جهرم گفت: به همین خاطر اگر انتخابات پرشوری نداشته باشیم قطعا باید منتظر فشارهای مضاعف به مردم و تحریم های شدیدتر باشیم؛ اگر علاقمند به کشورمان هستیم باید در انتخابات به صورت پرشور و گسترده مشارکت داشته باشیم و احساس مسوولیت کنیم.

 

وی ادامه داد: سوالی پیش می آید که آیا با رفتن افراد پای صندوق های رأی تحول و دگرگونی حاصل می شود؟ آیا اینکه این دولت ها عوض شوند، اینکه جناح های سیاسی جای خود را تغییر دهند اینکه افرادی بروند و بیایند آیا فرج و گشایشی حاصل خواهد شد؟ جواب قرآن به این سوالات منفی است.

 

امام جمعه جهرم گفت: اینکه با افراد بخواهد فرجی شود چنین چیزی اتفاق نمی افتد؛ خداوند می فرماید آن فرج زمانی حاصل می شود که شما مردم تغییر کنید؛ بنابراین مردم به خودشان نگاه کنند که اگر بخواهند فرجی شود و شاهد صحنه های دلخراش ذلت در بین صف ها، بی حرمتی ها و مشکلاتی که همه با آن دست و پنجه نرم می کنیم نباشیم باید خودمان عوض شویم.

 

وی عنوان کرد: ملتی که فضای مجازی برایش مهمتر از اشتغال فرزندان، رونق اقتصادی، تولید، رفع فساد و... باشد تحولی نمی بیند؛ ملتی که با رقیب هراسی به راحتی فریب بخورد هیچ وقت گشایش نخواهد دید.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه قرآن می فرماید اگر می خواهید دولتتان عوض شود خودتان باید تغییر کنید، گفت: ملاک ها برای انتخاب باید عوض شود؛ یک نگاه بکنید ببینید شهر ما، آبادی ما، کشور ما، اکنون نیازبه چه شخصیتی دارد؛ در حالی که مشکل ما اقتصادی بود در یکی دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری شخصیتی را انتخاب کردیم که با اقتصاد آشنایی نداشت و فقط یک دیپلمات و به قول خودشان یک حقوقدان را انتخاب کردیم و باور کنید که همه اشتباه کردیم.

 

وی عنوان کرد: آیا اگر کسی در خانه مشکل لوله آب و یا برق داشته باشد و یک رنگ کار را صدا بزند در عقل او شک نمی کنیم؟ باور کنید در برخی انتخابات تا همین قدر اشتباه کردیم باید دوباره دقت کنیم وعاقلانه تصمیم بگیریم؛ باید ببینیم درد الان چیست و چه کسی مناسب است که این درد را مداوا کند.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: ما اگر مشکل چشم داشته باشیم هیچ وقت به یک ارتوپد مراجعه نمی کنیم بنابراین نگاه کنیم و ببینیم شهر ما نیاز و مشکلش چیست؛ بارهایی که به زمین مانده چیست؛ یک شخصیت متناسب با آن انتخاب کنیم.

 

وی اضافه کرد: بنابراین در یک کلام قرآن کریم که برای هدایت آمده نسخه ای برای ما پیچیده که اگر می خواهیم حال و روزمان عوض شود و دگرگون شود و شاهد روزهای سراسر دلخوشی و شادکامی باشیم خودمان را باید تغییر دهیم، و نوع نگاه و ملاک انتخاب مان از روی هوا و هوس و از روی خوش خیالی، کم تجربگی و مسامحه کاری نباشد و گرنه اوضاع همین است.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان گفت: امیدواریم خداوند به ملت ایران و همشهریان عزیزمان توفیق دهد که اولا یک حضور باشکوه در انتخابات داشته باشند و هر برگ رای شان تیری در قلب دشمنان و بدخواهان باشد و دقت کنند کسی انتخاب شود که دردها را بتواند مداوا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار