رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد:
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای پایلوت گیاهان دارویی و کشت گیاهان دارویی در حال انقراض در مزرعه آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزي آیت الله ملک حسینی در ایستگاه چم خانی مختار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 23 April 2021


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کاووس کشاورز در جلسه بررسی و تعيين تکليف مزرعه آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزي آیت الله ملک حسینی یاسوج وابسته به مرکز تحقیقات گفت: با هدف توسعه مهارتهای عملی هنرجویان زمین اختصاص یافته به هنرستان کشاورزی در ایستگاه چم خانی امسال زیر کشت گیاهان دارویی می رود.
وی گفت: در ۲ هزار متر مربع از این زمین گونه های گیاهی مطابق سرفصلهای استاندارهای مهارتی رشته کشت گیاهان دارویی و سایر گونه های گیاهی در حال انقراض تا بیستم اردیبهشت کشت خواهد شد.
وی به شعار سال و توجه بیشتر به تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:هنرستانها بستر مناسبی برای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال است که قطعا هنرستان کشاورزی در زمینه آموزش همراه با تولید پیشتاز خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت : در بخش دیگری از زمین اختصاص داده به هنرستان کشاورزی با توجه به شرایط آبی زیر کشت زعفران و موسیر می رود که نیاز به اّب کمتری و درآمد زایی مناسبی دارند.
کشاورز پیگیری ها و تلاش‌های دلسوزانه مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی را ستودنی دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه وتوانمندیهای مدیریت علمی ایشان این هنرستان‌ می تواند به قطب تربیت نیروی انساني در بخش کشاورزی و به عنوان الگو در کشور معرفی شود.

اجرای پایلوت گیاهان دارویی  و کشت گیاهان دارویی در حال انقراض در مزرعه آموزشی تحقیقاتی  هنرستان کشاورزي کهگیلویه وبویراحمد /هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در زمینه آموزش همراه با تولید پیشتاز خواهد بود

معاون آموزشی مرکز تحقيقات کشاوری و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز خواستار برنامه زمانبندی جهت تسریع در کاشت گیاهان دارویی در پایلوت آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزي شد.
فرامرز روزبهی توجه به آموزش مهارتی دانش آموزان را امری مهم وضروری دانست و گفت: باقی مانده زمین پایلوت مزرعه آموزشی هنرستان زیر کشت سایر محصولات جهت درآمد زایی هنرستان برود.
وی با تشکر از پیگیرهای خوب مدیر و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی در زمینه فضا و مسائل آموزشی گفت: توسعه کمی وکیفی مزرعه تحقیقاتی هنرستان کشاورزی یک ضرورت است که باید مطابق استانداردهای پیش بینی شده عملیاتی شود.
اجرای پایلوت مزرعه گیاهان دارویی هنرستان کشاورزی تا 20 اردیبشت ماه در ایستگاه چم خانی مختار

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در ادامه کاشت گونه های مختلف گیاهی در محوطه هنرستان جهت آموزش عملی دانش آموزان برنامه ریزی های لازم در این هفته جهت آماده سازی زمین برای کاشت گیاهان دارویی متناسب با سرفصل های درسی انجام می گیرد.
محمد رضا چاکر الحسینی افزود: طرح کاشت گیاهان تزیینی و دارویی در محوطه هنرستان با همکاری اساتید گیاهان دارویی وهمکاران مرکز هنرستان توسط دانش آموزان جهت آموزش عملی و زیباسازی کاشته شده ، که گامی ارزشمند برای ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری دانش آموزان است.
معاون آموزشی و‌پژوهشی مرکز تحقیقات تا قبل از ۲۰ اردیبهشت گونه های گیاهی مطابق به سرفصلهای دورس مهارتی و همچنین گیاهان در حال انقراض زیر کشت می رود.
عبدالخالق سعیدی مسئول ایستگاه تحقیقاتی چم خانی مختار نیز با اشاره به اینکه هنرستان جزئی از مجموعه‌ مرکز تحقیقات کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد است از آمادگی برای همکاری برای اجرای پایلوت آموزشی تحقیقاتی گیاهان دارویی در این ایستگاه خبر داد و گفت: آماده هر نوعی کمکی متناسب با شرایط ایستگاه تحقيقاتی با مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی در زمینه آموزش همراه با تولید دانش آموزان خواهیم بود.

اجرای پایلوت  و کشت گیاهان دارویی در حال انقراض

توسعه زیرساختهای هنرستان کشاورزي افق روشنی را برای تحصیل دانش آموزان نوید می دهد

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج نیز در این جلسه گفت: توسعه زیرساختهای هنرستان کشاورزي در دو رشته کشت گیاهان دارویی و تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی افق و چشم انداز روشنی را برای تحصیل دانش آموزان در بخش کشاورزی نوید می دهد.
سید ولی موسوی با تقدیر وتشکر از حمایت‌های رئیس مرکز تحقيقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه ایجاد زیرساختهای این هنرستان گفت؛ در آستانه سال تحصیلی جاری یک هکتار زمین در ایستگاه چم خانی مختار و دو حوضچه پرورش ماهی در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد دشت روم به هنرستان کشاورزی اختصاص یافت که تابلوی آنها نیز در این مکان‌ها نصب شده است.
وی گفت: خوشبختانه با همکاری خوب رئیس مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج مقدمات کار آماده سازی حوضچه های ماهی درحال انجام است که در هفته آینده با حضور دانش آموزان کار انتقال بچه ماهی به استخرها انجام می گیرد.

کاشت ۱۴ نمونه گیاهان دارویی در محوطه هنرستان کشاورزی جهت آموزش مهارتهای علمی و عملی دانش آموزان

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج از کاشت ۱۴ نمونه گیاهان دارویی در محوطه این هنرستان در هفته گذشته خبر داد و گفت ؛ این گونه های گیاهان شامل گیاهان دارویی مختلف می باشد که پایلوت خوبی برای آموزش مهارتهای علمی و عملی به دانش آموزان است

وی، همه این فعالیتها و اقدامات را در راستای آموزش عملی به دانش آموزان دانست و اظهار امیدواری کرد در موعد تعیین شده مزرعه تحقیقاتی این هنرستان در هر دو رشته سامان بگیرد.
سید ولی موسوی در بخش دیگری از سخنانش افزود: علاوه بر مزرعه آموزشی مطابق با سرفصلهای مهارتی هنرجویان رشته گیاهان دارویی وشیلات طرح آموزش همراه با تولید برای دانش آموزان در بیش از شش هزار متر مربع در ایستگاه چم خانی مختار مرکز تحقیقات اجرا خواهد شد تا ضمن تامین هزینه های جاری هنرستان برای دانش آموزان نیز درآمدی ایجاد شود.


وی از مسئولین مرکز تحقیقات کشاورزی استان خواست با همکاری و پیگیری مجدانه به توسعه کیفی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی و زیباسازی محوطه این هنرستان کمک کنند تا نماد هنرستان کشاورزی که مزرعه است شکل واقعی به خود بگیرد.
آماده سازی زمین توسط مسؤل ایستگاه چم خانی و تهیه لیست گونه های گیاهان دارویی متناسب با سرفصلهای دروس تخصصی رشته گیاهان دارویی توسط اساتید هنرستان و تامین بذر و گونه های گیاهی از طریق مرکز تحقيقات جهت کشت از مصوبات این جلسه بود .
در پایان این جلسه کاووس کشاورزی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد به همراه معاونین واساتید رشته گیاهان دارویی از کاشت پایلوت گیاهان دارویی در محوطه هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار