تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲ اردیبهشت ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار بویراحمد، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شهردار یاسوج و جمعی از مسئولان آغاز شد .
کد خبر: ۹۵۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 23 April 2021

عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲ اردیبهشت ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار بویراحمد، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شهردار یاسوج و جمعی از مسئولان آغاز شد .
مسکن دغدغه مهم جوانان
آیت الله «سید نصیر حسینی» در این آئین گفت: در طرح اقدام ملی مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان سهم قابل قبولی را بر عهده گرفت و امید است با سرعت بالایی این طرح اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بحث مسکن را بسیار حایز اهمیت و دغدغه بسیاری از مردم به خصوص جوانان دانست و اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای حل این مشکل وارد عمل شده و انشالله شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه وضعیت تورم و معیشت مردم با توجه به شرایط به وجود آمده بسیار حساس است، یادآور شد: این طرح می تواند به خانه دار شدن مردم و به ویژه قشر ضعیف جامعه کمک شایانی کند.
در یاسوج با محدودیت زمین مواجه هستیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت : مسکن به عنوان سرپناه مردم یکی از اولویت‌های مهم برای زندگی محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از نیازهای ضروری جوانان برای شروع زندگی مسکن است و اگر مسکن جوانان تأمین شود، مسیر برای ازدواج جوانان باز می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ریاست جمهوری با توجه به ضرورت تأمین مسکن در کشور به وزارت راه و شهرسازی مأموریت داد که در تأمین مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن اقدامات لازم را انجام شود.
کلانتری با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج با محدودیت زمین مواجه هستیم، تاکید کرد: چهار هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان احداث می‌شود.
وی بیان کرد: از این تعداد واحد دو هزار واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام، هزار واحد توسط بنیاد مسکن و مابقی توسط سایر نهادها احداث می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر حل معارضات برابر عدالت و رعایت قانون تأکید کرد و ادامه داد: طرح مسکن ملی در سایت ارم شهر یاسوج در یکی از بهترین نقاط شهری احداث خواهد شد و از مزایای این پروژه مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم در این امر مهم است.
لیک و چرام شهرهای بدون متقاضی مسکن!
مدیر کل راه شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: ساخت چهار هزار و ۲۰۰ خانه طرح اقدام ملی مسکن در این استان اغاز شد.
پژمان نیک اقبالی افزود : از این تعداد یک هزار و۹۵۰ واحد در قالب مشارکتی مردم و دولت و سهم آورده ۴۰۰ میلیون ریالی ساخته می شود.
وی گفت : در شهرهای بالای صد هزار نفر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان پیمانکار و در شهرهای زیر صد هزار نفر بنیاد مسکن به عنوان کارگزار انتخاب شده است.
مدیر کل راه شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سایت ارم یاسوج ۲۵۰ واحد در قالب ۱۱ بلوک در نظر گرفته شده است.
نیک اقبالی عنوان کرد : در شهرهای گچساران ، دهدشت و سی سخت طبقه هم کف تمام شده و به طبقه دوم رسیده و در شهرهای لیکک و چرام زمین آماده شده اما متقاضی وجود ندارد.
وی ابراز داشت: همچنین در قلب طرح مسکن فرهنگیان نیز  ۷۲۱ واحد مسکونی آموزش و پرورش در زمین های واگذاری این اداره ساخته می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: تنها تغییر کاربری زمین های آموزش و پرورش به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است و این اداره کل متقاضی مسکن های فرهنگیان را به بانک ارجاع می دهد.
وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح  اقدام ملی تأمین مسکن  را در قالب ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است.
تقبل ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور توسط ستاد اجرایی
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام راحل در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین گفت : ستاد اجرایی فرمان امام راحل ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور را تقبل کرده ‌است.
شایان نادری افزود : هزار واحد مسکونی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل احداث می‌شود.
نادری در ادامه به ساخت ۶۴۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادها در استان اشاره و تاکید کرد: ستاد اجرایی در استان ۶۶ واحد برای خانواده‌های دو معلولی و ۳۰ واحد در بخش محرومان روستایی احداث کرده ‌است.
وی به خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در زلزله شهر سی‌سخت اشاره و بیان کرد: ستاد اجرایی به منازل مسکونی ۱۰۰ درصد تخریبی مبلغ ۱۰ میلیون تومان و به منازل کمتر آسیب دیده مبلغ دو میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده‌ است.
نادری در ادامه به بیمه پنج هزار و ۸۰۰ خانوار در شهرستان زلزله‌زده دنا اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها آماده همکاری برای رفع محرومیت در استان است.
شرط ستاد اجرایی و وضعیت یک معارض ! + فیلم
اما یک حاشیه در آئین کلنگ زنی واحد های مسکن ملی در شهر یاسوج رخ داد که تا حدود زیادی می تواند تاثیر زیادی بر ادامه کار داشته باشد !
در این آئین معارض خانمی بارها خواستار توجه مسئولین به درخواست های خود شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم قول پیگیری و رسیدگی به درخواست این خانم را داد .
اما مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد شرط تحقق احداث مسکن ملی واگذار شده به ستاد اجرایی را حل مشکل معارضین عنوان کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار