به رغم انتقادات؛
باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای مفصل و طولانی اعلام کرده است که از پروژه سوپرلیگ اروپا کنار نخواهد رفت.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 23 April 2021

به گزارش تابناک سمنان  بارسلونا بیانیه ای مفصل روی وبسایت این باشگاه منتشر کرده است و طی آن تایید کرده که آنها همچنان در پروژه سوپرلیگ اروپا حضور دارند. سوپرلیگ اروپا روز یکشنبه اعلام وجود کرد و علاوه بر سه باشگاه بزرگ اسپانیایی، سه باشگاه از ایتالیا و شش باشگاه انگلیسی نیز در آن حضور داشتند.

 

رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، میلان، اینتر، منچستریونایتد، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام و آرسنال 12 تیم موسس پروژه سوپرلیگ بودند. ما در پی اعتراضات گسترده به این پروژه شش تیم انگلیسی از سوپرلیگ کنار کشیدند و عملا کار این پروژه هنوز شروع نشده، به پایان رسید.

اکنون تنها بارسلونا و رئال مادرید باقی مانده اند که هنوز انصراف خود از سوپرلیگ را اعلام نکرده اند و فلورنتینو پرز، رییس رئال مادرید و سوپرلیگ، همچنان به شدت از این پروژه دفاع می کند.

باشگاه بارسلونا در بیانیه خود اعلام کرد که در این رقابت ها باقی خواهد ماند و کناره گیری دیگر اعضا نیز یک اشتباه تاریخی بوده است.

 

در بیانیه بارسا آمده است: "1. باشگاه بارسلونا نظر مشترکی با اکثر باشگاه های مهم فوتبال اروپا دارد و با توجه به شرایط اقتصادی - اجتماعی فعلی که نیاز به اصلاحات ساختاری برای تضمین پایداری مالی و دوام مالی فوتبال جهان را با بهبود محصولی که به هواداران در سراسر جهان ارائه می شود و با تلفیق و حتی افزایش هواداری که این ورزش بر روی آن پایدار است و اصلی ترین و بزرگترین قدرت آن است، می طلبد، بیش از پیش موافق است.

در این زمینه هیئت مدیره بارسلونا به عنوان یک فوریت فوری، پیشنهاد همکاری در سوپرلیگ به عنوان عضو موسس، را پذیرفت. رقابتی که برای بهبود کیفیت و جذابیت محصول ارائه شده به هواداران فوتبال طراحی شده و در عین حال به عنوان یکی از غیرقابل انکارترین اصول باشگاه بارسلونا به دنبال فرمول های جدیدی برای همبستگی با خانواده فوتبال است.

این تصمیم با این اعتقاد اتخاذ شد که رد فرصت حضور در این پروژه به عنوان یکی از اعضای موسس آن خطایی تاریخی خواهد بود.

به عنوان یکی از برترین باشگاه های ورزشی جهان، هدف ما همیشه این است که در خط مقدم حضور داشته باشیم و این یک بخش ضروری از هویت باشگاه و روحیه ورزشی، اجتماعی و ساختاری آن است.

در هر صورت بارسلونا به عنوان باشگاهی که همیشه متعلق به تک تک اعضای خود بوده و خواهد بود، صراحتاً این حق را برای خود محفوظ داشته که پس از مطالعه بسیار دقیق و محتاطانه و ضروری این پروژه، محتویات آن را در نهایت تایید کند.

 

 

2. با توجه به واکنش عمومی که پروژه فوق در حوزه های مختلف ایجاد کرده است، تردیدی نیست که بارسلونا در صورت لزوم از تجزیه و تحلیل عمیق تری درباره دلایلی که باعث به وجود آمدن چنین واکنشی شد، استقبال می کند. و برای این پروژه نیز از ابتدا برای برآورده کردن منافع عمومی دنیای فوتبال تدوین و طراحی شده است. چنین بررسی و تحلیل عمیقی زمان بیشتری را می طلبد و لازم است که از هرگونه شتاب در این پروسه دوری شود.

ما احساس می کنیم که به همان اندازه مهم است که این واقعیت را روشن کنیم که این پروژه در دیوان عدالت طبق درخواست ما از حمایت حقوقی فوری برخوردار شده است، بنابراین این موضوع حق ابتکار عمل از سوی باشگاه های موسس پروژه سوپر لیگ را تأیید می کند.

در همین راستا باشگاه بارسلونا معتقد است که برگزاری پروسه مورد نیاز و تأمل، بحث و گفتگو در این باره آن هم تحت فشار و ارعاب غیرمنصفانه، اصلا قابل قبول نیست.

علی رغم آگاهی کامل از اهمیت و علاقه ایجاد شده به این موضوع و همچنین نیاز همیشگی به حداکثر شفافیت، باشگاه بارسلونا باید در هر زمان با احتیاط لازم عمل کند و از همگان درک، احترام و بیش از هر چیز صبر و شکیبایی درخواست می کند، چه از طرفداران بارسلونا و چه به طور کلی از افکار عمومی."

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار