پیشنهاد نرخ کرایه تاکسی در شهر یاسوج برای سال جدید به شورای شهر ارسال شده، اما تاکنون نتیجه‌ای وصول نشده‌ است.
کد خبر: ۹۵۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 23 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، فعالان حوزه حمل و نقل و مسافر دورن شهری شهر یاسوج از تأثیر به‌سزای کرونا بر زندگی خود نگران هستند و از مسئولان انتظار حمایت ویژه دارند.
کریمی یکی از رانندگان تاکسی درون شهری در شهر یاسوج گفت: بیش از 15 سال است که با کار بر روی تاکسی امرار معاش می‌کنم و همواره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌ام.
وی گفت: بعد از سال 97 و رشد قیمت اجناس به بهانه بالا رفتن قیمت دلار هر روز شاهد گران شدن کالاهای مصرفی هستیم و این در صورتی است که درآمد ما به طور میانگین ماهیانه شاید 10 تا 15 درصد افزایش داشته‌ باشد.
این راننده تاکسی گفت: با شیوع ویروس کرونا مشکلات ما چند برابر شده و بنا به مقتضیات شغلی برای زنده ماندن مجبوریم روزانه با افراد زیادی که شاید ناقل کرونا باشند سر و کار داریم.
کریمی با اشاره به اینکه مستأجر و دارای چهار فرزند دانشجو و دانش‌آموز است گفت: درآمد روزانه بنده بین 80 تا 100 هزار تومان است که اگر استهلاک و هزینه‌های خودرو را با توجه به قیمت‌ بالای اجناس حساب کنیم چیزی برای پس‌انداز و داشتن یک زندگی راحت نمی‌ماند.
حسین‌پور یکی دیگر از رانندگان تاکسی درون شهری یاسوج گفت: ما تلاش می‌کنیم که زنده بمانیم و گرنه زندگی پر از رنج و خستگی و قرض و قسط و ناراحتی که زندگی نیست.
وی گفت: در شرایط کرونایی مسئولانی که سر ماه با خیال راحت حقوق دریافت می‌کنند انتظار دارند که ما به‌جای چهار مسافر سه مسافر سوار کنیم اما آیا به در آمد ما هم فکر می‌کنند؟ آیا در قبال این خواسته تسهیلات خاصی برای ما رانندگان در نظر گرفته شده؟
وی گفت: یک قطعه مصرفی خودرو که تا سه ماه پیش 50 هزار تومان بوده الان به 120 هزار تومان رسیده، مرغ و گوشت و برنج و غیره هر روز در حال افزایش قیمت است چرا نباید کرایه مییر می کند؟سافر نیز بر اساس همین گرانی افزایش داشته باشد؟
حسین‌پور افزود: هم‌اکنون یک ماه از سال می‌گذرد و هنوز نرخ جدید کرایه تاکسی در شهر یاسوج معین نشده و با توجه به سابقه تا سه ماه دیگر هم خبری از افزایش کرایه نیست اما اگر ما در پرداخت عوارض و مالیات سالانه کوتاهی کردیم جریمه می‌شویم.
وی گفت: شما به وضعیت ایستگاه‌های تاکسی در شهر یاسوج نگاه کنید، نه نیمکت، نه آبسردکن، نه خدمات خاصی، من مانده‌ام ما برای مسئولان ارزش نداریم مردم هم ارزش ندارند که به فکرشان باشند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج از فعال بودن تیم‌های نظارتی بر فعالیت تاکسی‌های درون شهری خبر داد و گفت: از ابتدا بر کاهش مسافر از چهار نفر به سه نفر در خطوط مسافربری شهری تأکید شد و این کار در اکثر خطوط انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و کاهش مسافر در تاکسی‌ها برخی از راننده‌گان نسبت به کاهش در آمد معترض هستند.
مقدم افزود: پیشنهاد نرخ کرایه تاکسی درون شهری به شورای شهر ارسال شد اما تاکنون نتیجه‌ای در این مورد وصول نشده‌ است.
شهردار یاسوج در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس‌های درون‌شهری گفت: شهرداری یاسوج اقدام به راه‌اندازی اتوبوس‌های درون شهری کرده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده این اتوبوس‌ها از ساعت 7 صبح تا 21 شب به صورت مستمر آماده ارایه خدمت به مردم هستند.
وی از مردم خواست برای کاهش استفاده از تاکسی و پایین آوردن حجم مسافر و خطرات احتمالی شیوع ویروس کرونا ار اتوبوس استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار