مجید یزدانپناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امتحانات پایانیِ پایه دوازدهم به دلیل حساسیت و تاثیر معدل آن بر کنکور، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 23 April 2021

مجید یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طبق اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود، اگر چه در صورت دستور ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری غیرحضوری امتحانات پایه نهم، امتحانات این پایه نیز در فضای شبکه سراسری شاد و به شکل غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایه دوازدهم یادآور شد: امتحانات این پایه تحصیلی به دلیل حساسیت و تاثیری که معدل آن بر کنکور می‌گذارد، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی تصمیمات مرتبط با برگزاری حضوری یا غیرحضوری آزمون‌های پایانی سال تحصیلی بر اساس دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت مردم است، افزود: برنامه آزمون‌ها ابلاغ شده و اگر مانعی پیش نیاید این آزمون‌ها از یکم خرداد ماه جاری برگزار می‌شود و سایر مقاطع تحصیلی نیز به صورت غیرحضوری آزمون خواهند داد.

این مسئول در خصوص میزان افت تحصیلی دانش آموزان با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور فیزیکی در مدارس، بیان کرد: فعلا نمی‌توان ارزیابی دقیقی از این میزان داشت و ارزیابی دقیق زمانی صورت می‌گیرد که نتیجه آزمونِ خرداد ماه جاری اعلام شود.

وی میزان مشارکت و عضویت دانش آموزان استان کرمانشاه را در شبکه شاد ٩٣ درصد اعلام کرد و گفت: ۷ درصد باقی مانده به دلایلی، چون عدم دسترسی به گوشی تلفن همراه، تبلت یا اینترنت امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند که برای این گروه نیز راهکار‌هایی در نظر گرفته شد، از جمله آن می‌توان به برنامه‌های آموزشی و پر تکرار تلویزیون، تقسیم این دانش آموزان به گروه‌های کوچک دو، سه نفره و دریافت آموزش به صورت حضوری تا اواخر اسفند ماه سال گذشته، همچنین در اختیار قرار دادن بسته‌های خود آموز بهاری توسط راهبران آموزشی به آن‌ها و دریافت بازخورد‌های لازم، اشاره کرد.

یزدانپناه در ادامه تشریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار بست تا هیچ دانش آموزی از تحصیل دور نماند و معلمان نیز تلاش کردند تا در هر شرایطی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر همگی منتظر بهبودی شرایط کرونا و برگزاری کلاس‌های حضوری هستیم.

وی ادامه داد: مدارس در ایام کرونا هم با ظرفیت یک سوم به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مسئولان مدارس پاسخگوی سوالات و درخواست‌های اولیا دانش آموزان هستند.

یزدانپناه تاکید کرد: مدارس تا پایان اردیبهشت ماه جاری که کلاس‌ها برقرار است حق پیش ثبت نام ندارند بلکه امکان ثبت نام دانش آموزان، پس از امتحانات خرداد ماه جاری خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار