کد خبر: ۹۵۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 22 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، شهردار تبریز گفت: عملیات اجرایی طرح ملی بازآفرینی و جابجایی کلید به کلید به تعداد ۲۰۰۰ واحد، هشتم اردیبهشت ماه در شهرک جوانان آغاز می‌شود.

 

ایرج شهین‌باهر در حاشیه جلسه بررسی مسائل حاشیه‌نشینی و احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان، اظهار کرد: تلاش مجموعه شهرداری ارائه طرحی بدون مشکل و هماهنگ با وضعیت ساخت و سازهای مناطق حاشیه نشین از نظر تیپ‌ واحدهای پیش بینی شده، هم‌چون ارتفاع طبقات، وضعیت پارکینگ و فضای سبز است.

 

وی با اشاره به اولویت‌های جابجایی در این طرح، افزود: اولویت اول ما در طرح جابجایی، بافت‌های حاشیه نشین مشکل‌دار به ویژه واقع در شیب‌ها است که در کمترین میزان بارش ها نیز با مشکل مواجه می‌شوند، در این راستا تلاش داریم تا یک فضای مطلوب برای ساکنان این مناطق ایجاد کنیم.

 

وی تصریح کرد: در طرح کلید به کلید، جابجایی بدون هیچگونه مطالبه‌ای انجام می‌شود، هرچند می‌دانیم که اهالی منطقه نیز امکان پرداخت هزینه‌های جابجایی را ندارند.

 

شهین باهر اضافه کرد: با امضای قرارداد ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی با قرارگاه خاتم‌الانبیا و در فاز یک این طرح، امیدوریم بتوانیم برای اولین بار در کشور طرح کلید به کلید را در حجم وسیع آغاز کنیم.

 

وی با اشاره به سایر پروژه‌های بازآفرینی شهری و ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز، اعلام کرد: در حال حاضر دو پروژه بازآفرینی شهری و ساماندهی حاشیه نشینی صدرای اندیشه با ۶۲۵ واحد و دو بلوک از پروژه اسدگلی را در دست احداث داریم که آخرین مراحل ساخت خود را طی کرده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم مه حداکثر تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر، این پروژه‌ها را افتتاح کرده و اولین جابجایی‌ها را در مناطق حاشیه نشین انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار