تاکنون بیش از ۵۰هزار دُز واکسن کرونا علیه این بیماری به گروه‌های هدف در فارس تزریق شده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 22 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طبق نمودار‌های ارسالی از وزارت بهداشت، فارس همچنان در تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ پیشرو است.
دکتر مهرزاد لطفی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از زمان تحویل تا تزریق واکسن علیه کووید۱۹ در کشور پیشرو است و تاکنون ۵۰ هزار دُز واکسن علیه این بیماری به گروه‌های هدف در فارس تزریق شده است که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۷ نفر دُز اول و ۹ هزار و ۱۰۳ نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.
او با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کووید۱۹ طبق لیست ارسالی از وزارت بهداشت تزریق شده است، ادامه داد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون سراسری علیه کرونا تاکنون، تیم‌های سلامت در استان فارس موفق به تزریق بیش از ۵۰ هزار دُز واکسن به گروه‌های هدف در زمان بندی مشخص شده اند و فارس در رتبه نخست کشور قرار دارد.
دکتر لطفی افزود:در حال حاضر ۴ نوع واکسن وارادتی بهارات، آسترازینکا، ساینوفارم و اسپوتنیک به گرو‌های هدف تزریق می‌شود.
وی ادامه:قرار است هفته آینده بیش از ۲۵ هزار دوز واکسن واراداتی وارد استان میشود و با اولویت به گرو‌های هدف تزریق می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم، پیش از آغاز واکسیناسیون سراسری، ادامه داد: با توجه به روند مطلوب اجرای واکسیناسیون در نخستین گروه‌های هدف، هم اکنون نیز مراکزی برای تزریق واکسیناسیون عمومی پیش بینی شده است.
او همچنین بر پایبندی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و خروج از موج چهارم تاکید کرد و گفت: تنها راه جلوگیری از روند افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، مشارکت مردم است تا بتوانیم شاهد کاهش آمار‌های ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر این بحران باشیم.

برچسب ها: کرونا ، واکسن ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار