رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سروآباد گفت: تعداد هشت قطعه کبک از یک شکارچی متخلف کشف و ضبط و در منطقه حفاظت شده کوسالان رهاسازی شد.
کد خبر: ۹۵۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 22 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مسعود محمودی اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید کریمی شهرستان سروآباد در حین بازدید از خودرو‌های عبوری به یک تاکسی بین شهری مشکوک شدند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از این خودروی بین شهری تعداد هشت قطعه کبک زنده وحشی که در داخل قفس زندانی بودند و متخلف قصد داشت آن‌ها را به شهرستان دیگری منتقل کند کشف و ضبط شده و تحویل اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سروآباد شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سروآباد یادآور شد: یکی از کبک‌ها در حین بازرسی از تاکسی از قفس بیرون پریده و به دامان طبیعت بازگشت، اما هفت قطعه کبک دیگر با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی در منطقه حفاظت شده کوسالان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی گفت: کبک‌ها معمولا در سال یکبار جفت گیری می‌کنند که فصل جفت گیری آن‌ها در طبیعت از فروردین شروع می‌شود و صیادان و شکارچیان نیز از این موقعیت سوء استفاده کرده و اقدام به صید این پرنده زیبا می‌کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار