مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: با دستور و حمایت ویژه دستگاه قضایی ۲۴ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در منطقه مروارید شهرستان داراب از چنگال زمین خواران آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۵۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 22 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالحسن صمدنژاد با اعلام این خبر گفت: این اراضی تصرفی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با دستور دادستان و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و همکاری نیروی انتظامی باز پس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از منابع طبیعی فارس، او ارزش اراضی آزاد شده را حدود ۲۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در عملیات رفع تصرف پس از قلع و قمع نهالهای غیر مجاز غرس شده تمام بناها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی تخریب و پس از پاکسازی منطقه، اراضی به حالت اولیه بازگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس اظهار کرد: در راستای اعمال قانون و برآورد خسارت‌ها به اراضی ملی این منطقه، پرونده‌ متخلفان در مراجع قضایی در حال بررسی است.

صمدنژاد با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی برای پیشگیری از وقوع تخریب و تصرف اراضی ملی، عنوان کرد: مشارکت مردم در حفاظت از اراضی ملی و انفال رمز موفقیت ما در حفاظت از این منابع ارزشمند است.

او بر لزوم فراهم ساختن بستر مناسب برای مشارکت‌های بیشتر مردم با منابع طبیعی هم تاکید و خاطرنشان کرد: حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت طبیعت است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس ضمن قدردانی از دوستداران و همیاران طبیعت شهرستان‌های استان، خواستار همکاری بیش از پیش با نیروهای منابع طبیعی در حفاظت از اراضی ملی شد و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بهره برداری غیر مجاز در این عرصه‌ها با شماره تلفن‌های ١٣٩ و ١٥٠٤ امداد جنگل و مرتع تماس و مراتب را گزارش دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار