روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که دولت بایدن چراغ سبز را برای رفع برخی تحریم‌های مهم اقتصادی و نفتی داده است.
کد خبر: ۹۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 22 April 2021

چراغ سبز بایدن برای کاهش تحریم‌های ایران

 

به گزارش تابناک سمنان روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد که رئیس‌جمهور این کشور برای لغو برخی تحریم‌های مهم ایران اعلام آمادگی کرده است.

این منابع می‌گویند آمریکا آماده رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه بانک مرکزی ایران و شرکت‌های نفتی و نفتکش این کشور به بهانه «تروریسم» و چند بخش دیگر اقتصاد ایران از جمله فولاد و آلومینیوم است.

یک مقام ارشد اروپایی مدعی شده آمریکا آمادگی خود را برای رفع تحریم‌ها علیه بخش‌های خودروسازی، کشتی‌رانی، بیمه و دیگر صنایعی که تحریم‌های آن‌ها قرار بود در برجام رفع شود اعلام کرده است.

به گفته منابع مذکور، این اعلام آمادگی آمریکا با درخواست ایران برای ارائه تضمین و تعیین چشم‌انداز مشخص پاسخ داده شده است.

براساس این گزارش، برخی پیچیدگی‌های سیاسی داخلی هم برای آمریکا و هم برای ایران وجود دارد که مذاکرات را وارد مرحله سخت‌تر کرده است.

واشنگتن همچنین برای رفع تحریم‌های بخش صنعت ایران نیز اعلام آمادگی کرده است.

پیش از این نیز بیش از ۴۰ سازمان مرتبط با حقوق بشر و اقدامات بشر دوستانه روز (چهارشنبه) در نامه ای به بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواستار عمل این مقام آمریکایی به وعده‌های خود و رفع هرچه سریعتر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران شدند.

این در حالی است که ساعتی پیش نشریه آمریکایی واشنگتن فری‌بیکن مدعی شد نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در اقدامی نمادین بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران که تاکنون ازسوی این حزب ارائه شده است را رونمایی کردند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار