رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از خشکسالی بی‌سابقه در ایران خبر داد و گفت: کمبود آب جدی است تا آن حد که باید قدر هر قطره آب را دانست.
کد خبر: ۹۵۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 22 April 2021
احد وظیفه گفت: میزان بارندگی از مهر سال گذشته تاکنون ۴۳ درصد و از آغاز بهار ۸۵ درصد کاهش یافته است. وظیفه اعلام کرد سال ۱۴۰۰ مانند سال ۱۳۸۷ یکی از خشک‌ترین سال‌های آبی در ایران است.
 
به گزارش تابناک همدان، وی افزود: بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان نیز ۹۳ درصد و در استان کرمان ۷۰ درصد کمتر از میانگین بلند مدت گزارش شده است.
 
وظیفه به وضعیت بارش‌ها در غرب کشوراشاره کرد و گفت: غرب کشور نیز شرایط خوبی ندارد. برای مثال استان همدان ۲۱ درصد، لرستان ۳۳ درصد، چهار محال و بختیاری ۳۵ درصد و همدان ۲۱ درصد کاهش بارش داشته است.
 
رئیس مرکز ملی خشکسالی در ادامه افزود: این شرایط در شمال کشور نیز وجود دارد و بارش‌ها در استان گیلان و مازندران به‌ترتیب ۲۵ و ۲۱ درصد کمتر از میانگین بلندمدت بوده است.
 
وی اشاره کرد: از سویی دیگر اوضاع در نوار شرقی کشور بدتر است و استان‌های گلستان ۴۲ درصد، سمنان ۵۱ درصد، خراسان رضوی ۵۸ درصد، خراسان جنوبی ۶۱ درصد و خراسان شمالی ۵۱ درصد کم بارشی داشته‌اند.
 
وظیفه گفت: بر همین اساس در مرکز کشور نیز شرایط بارش‌ها مانند سایر مناطق خوب نیست. برای مثال بارش‌ها در استان تهران از ابتدای مهرماه تاکنون ۲۳ درصد کمتر از میانگین بلندمدت گزارش شده است.
 
لازم به ذکر است بارش‌ها در استان‌های قم، البرز، قزوین و زنجان نیز به‌ترتیب ۲۱، ۱۹، ۲۹ و ۳۴ درصد کاهش یافته است. /ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار