اولین عمل جراحی به شیوه کم تهاجمی برای بیمار مبتلا به تومور مغزی با دستگاه «نورو اندوسکوپ» روز چهارشنبه در بیمارستان امام رضا کرمانشاه (ع) انجام شد.
کد خبر: ۹۵۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 22 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، این عمل جراحی توسط گروه مغز و اعصاب (دکتر باقری و دکتر علیمحمدی) و گروه گوش و حلق و بینی (ENT) به سرپرستی دکتر رضایی انجام شد و برای اولین بار است که در غرب کشور صورت گرفت.

دکتر سیدرضا باقری در این ارتباط به ایرنا گفت: یکی از چالش های ما در بخش جراحی های مغز و اعصاب انجام اعمال کم تهاجمی بود که نیاز به خرید دستگاه نورواندوسکو بود که با همت مسوولان بیمارستان امام رضا (ع) خریداری و راه اندازی شد.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: امروز اولین عمل جراحی مغز و اعصاب با همکاری همکاران متخصص گوش و حلق و بینی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه انجام شد.

دکتر احسان علیمحمدی نیز گفت: دستگاه نورو اندوسکوپ امکان جراحی بیماران را از طریق روش های کم تهاجمی تر فراهم می کند.

متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات افزود: تومورهای مغزی و تومورهای قاعده جمجمه و هیدروسفال و بیماران دارای مشکل ستون فقرات و دیسک کمر با این دستگاه مورد عمل جراحی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: استفاده از این دستگاه عوارض جانبی عمل جراحی را کاهش می دهد مثلا امروز عمل جراحی تومور هیپوفیز را در بیماری جراحی کردیم که به جای شکافتن جمجمه از طریق حفره بینی وارد قاعده جمجمه شدیم و تومور را به شکل کامل از بین بردیم.

به گزارش ایرنا، جراحی آندوسکوپی مغز برای بیماران بسیار مفید است. این نوع جراحی کم تهاجمی تر از سایر روش‌های جراحی باز است، که دوره بهبودی سریع‌تر و درد کمتری را برای بیمار به همراه دارد. در حالی که سابقه پزشکی، سن، وضعیت و سایر عوامل هر بیمار در نتیجه جراحی اندوسکوپی مغز نقش مهمی دارد.

مجتمع بیمارستانی امام رضا به عنوان قطب تشخیصی درمانی غرب کشور روزانه پذیرای ۲۰ هزار نفر مراجعه کننده از کرمانشاه، استان‌های غربی و کشور عراق است و این ظرفیت و پتانسیل را برای تبدیل به شهر بیمارستانی دارد.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار