رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای طرح مبارزه با آفات و بیماری‌ها در ۳۷۵ هکتار از تاغزار‌های حاجی آباد سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 21 April 2021

 

به گزارش معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: ۹۰ درصد از تاغزار‌های منطقه حاجی آباد شهرستان سمنان به آفت شپشک سفید تاغ آلوده شده است که پس از بررسی‌های گیاه پزشکی، بهترین شیوه مبارزه و دفع آفت و پیشگیری از شیوع آن در مناطق دیگر با توجه به گسترش شدید آفت شیوه قطع مکانیکی و مبارزه شیمیایی انتخاب گردید.

او با بیان اینکه کاشت درختان تاغ در قالب پروژه‌های بیابان زدایی و مقابله با فرسایش و حرکت شن‌های روان از دهه ۴۰ در سمنان آغاز شده و در طی ۶۰ سال گذشته هر سال عملیات کاشت نهال تاغ، مراقبت و آبیاری عملیات جوان سازی و ... در قالب اعتبارات ملی و استانی انجام گردیده است افزود: در حال حاضر سطح تاغزار‌های دست کاشت این شهرستان ۱۳۵۱۰ هکتار است که ۶۰۰۰ هکتار آن سطح تاغزار‌های آلوده به آفت شپشک مبتلا گردیده است.

منظمی در ادامه گفت: آلودگی در سه منطقه ۱۲۵ هکتاری شناسایی شده که مقرر گردید بر اساس اعتبارات تخصیص داده شده در سطح ۳۷۵ هکتار از عرصه‌های آلوده به آفت شپشک عملیات قطع مکانیکی و سپس مبارزه شیمیایی در سه فاز انجام گیرد.

منظمی با بیان اینکه تاغ به عنوان یک گونه مقاوم به خشکی و مهم در عملیات بیابان زدایی محسوب می‌شود افزود: مهار و کنترل گردوغبار و جلوگیری از فرسایش بادی به عنوان یک مبحث مهم در سطح کشور مطرح است .

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار