رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصرف قند و شکر بدلیل پایین آوردن سطح ایمنی در ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا توصیه نمی شود.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، نسرین یادگاری افزود: رعایت اصول صحیح تغذیه در این ایام تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به خصوص کووید ۱۹ دارد.
وی یادآورشد: برای تقویت سیستم ایمنی بهتر است در سوپ مواد غذایی حاوی ویتامین A، C، ویتامین‌های گروه B نظیر حبوبات، هویج، گوجه فرنگی و همچنین از انواع سبزیجات برگ سبز نظیر تره، جعفری، اسفناج و گشنیز، سیر و نیز از سبزیجاتی همچون بروکلی، شلغم و پیاز به علت داشتن ترکیبات گوگردی و جوانه ها به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های B و همچنین از تکه‌های‌ سینه مرغ استفاده کرد.
وی تاکید کرد: مصرف نمک در روزه داری برای هر فرد سالم یک قاشق چایخوری می باشد و افراد مبتلا به فشار خون باید از این هم کمتر استفاده کنند.
یادگاری اضافه کرد: همچنین توصیه می شود افراد در ماه مبارک رمضان سه وعده غذای اصلی افطار، شام، سحر و همچنین دو میان وعده سبک بین افطار تا شام و بعد از شام مصرف کنند.
وی یادآور شد: برای بالابردن ایمنی بدن در این ایام بحرانی کرونا کلیه افراد روزانه حداقل ۲ عدد میوه متوسط و حداکثر ۴ عدد میوه مصرف کنند.
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای پیشگیری از کرونا باید مصرف مایعات (آب همراه با عراقیات، آب میوه طبیعی، آب هویج و ... ) را افزایش داد.
وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در ماه مبارک رمضان باید روزانه از همه گروه های غذایی مثل نان و برنج به خصوص نان های سبوس دار مثل سنگک استفاده کرد، همچنین مصرف روزانه تخم مرغ به صورت مخلوط با غذاها به صورت آب پز مثل برونی اسفناج، املت و یا داخل سالاد در این ایام توصیه می شود.
وی ادامه داد: افزایش مصرف پروتئین دریافتی مثل حبوبات، گوشت های قرمز و سفید و همینطور مغز دانه ها مثل بادام برای پیشگیری از کرونا نیز توصیه می شود.
یادگاری بااشاره به این که برای جلوگیری از کاهش قند خون در ساعات روزه داری و تامین منبع انرژی، مصرف خرما یا عسل همراه با یک لیوان آب گرم، شیر گرم و چای کمرنگ برای افطار توصیه می شود، گفت: روزه داری عارضه ای در افراد سالم ایجاد نمی کند و کلیه افراد کمتر از ۶۵ سال و افرادی که قبل از این اپیدمی منعی برای روزه داری نداشته اند، می توانند با رعایت کامل توصیه های غذایی و موارد بهداشتی روزه بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار