مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در سال جاری واگذاری منطقه نمونه گردشگری بوجه شهرستان خمین و غار چال نخجیر دلیجان به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده واحد سرمایه‌گذاری این اداره کل در سال جاری افزود: در سال جاری صدور مجوز ۷۵ مورد تاسیسات گردشگری و بهره‌برداری از ۲۰ طرح گردشگری پیش‌بینی و هدفگذاری شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی حجم سرمایه‌گذاری برای موارد مذکور را بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: مجموعه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تلاش خواهد کرد که در طول سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیابی‌ها و مانع‌زدایی‌ها حرکت کند و به نظر می‌رسد که ۷۵ مجوز تاسیسات گردشگری و ۲۰ طرح گردشگری، ۷۵۰ فرصت شغلی را در استان مرکزی ایجاد کند.
او افزود: در سال جاری پروژه‌هایی مانند مجموعه هتل اطلس(هتل خیبر سابق) واقع در شهر صنعتی اراک پس از بازسازی و مرمت در راستای احیای تاسیسات گردشگری راکد بهره‌برداری می شود، همچنین تاسیسات اقامتی پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی شرکت آبادیس پارسیان دژ در محور دلیجان- سلفچگان از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال جاری است.
مرزبان آغاز بکار عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری گردو توسط شهرداری و پیش‌بینی بهره‌برداری از پنج کاربری تفریحی ورزشی در منطقه نمونه گردشگری رودشور شور زرندیه واقع در ابتدای اتوبان ساوه- سلفچگان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۰برشمرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: واگذاری مناطق نمونه گردشگری بوجه در شهرستان خمین و غار چال نخجیر در شهرستان دلیجان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار