مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: این اداره‌کل از طرح وایده خلاقانه در حوزه کتاب خوانی به ویژه در زمینه ترویج این مسئله فرهنگی در روستاها حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 21 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، عبیدالله رستمی با اشاره به اینکه کردستان در مشارکت و اجرای طرح‌های فصلی کتاب یکی از استان‌های برتر کشور است، اظهار داشت: از لحاظ فروش کتاب در این طرح‌ها همواره جزو پرفروش‌ترین‌ها است و این علاقه مردم استان را به کتاب و کتابخوانی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص حمایت از فعالان عرصه کتاب و پایگاه‌های خبری افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های این اداره کل ترویج کتاب و کتابخوانی است لذا در این رابطه از هر طرح وایده خلاقانه به ویژه در زمینه ترویج این مهم فرهنگی در روستا‌ها حمایت می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم و راهبردی در ارتقای فرهنگ عمومی استان ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم در شهر‌ها و روستا‌ها است.

رستمی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی در میان اقشار مردم نیاز به ساز وکار ویژه‌ای دارد، گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب، اهدای کتاب و از همه مهمتر معرفی کتاب و تازه‌های نشر در سایت‌ها و فضای مجازی می‌تواند اهرم بسیار خوبی برای تشویق مردم به کتابخوانی باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پوشش اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی در استان پایگاه تخصصی خانه کتاب کُردی ایجاد شده و تاکنون هم عملکرد رضایت بخشی داشته است، یادآور شد: دست اندرکاران این پایگاه در پوشش اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین معرفی کتاب‌های حوزه ادبیات و فرهنگ بومی منطقه، حرفه‌ای عمل کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: پایگاه تخصصی "خانه کتاب کُردی" علاوه بر معرفی و اطلاع رسانی کتب حوزه بزرگسالان، نیاز هست در معرفی کتاب‌های بخش کودک ونوجوان نیز با همه توان وارد شود.

رستمی اظهار داشت: می‌طلبد این پایگاه خبری در معرفی نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب به ویژه کتاب اولی‌ها (نویسندگانی که برای نخستین بار کتاب چاپ می‌کنند) هم اقدام کند.

وی اضافه کرد: این پایگاه خبری در نتایج دور چهارم رتبه بندی پایگاه‌های خبری تخصصی وعمومی کشور حائز رتبه قابل قبولی در سطح کشور شده است و علاوه براین در هفتمین جشنواره سراسری تقدیر از مروجان کتاب خوانی نیز جزو برگزیدگان اولیه این جشنواره شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار