سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا و بیش از ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سوی این اداره کل پرداخت شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 21 April 2021

 

میراث فرهنگی سمنان ۵۰ میلیارد ریال وام اشتغال و جبران کرونا پرداخت کرد

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا دوست‌محمدی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ۱۱۳ پرونده تاسیسات گردشگری استان سمنان موفق به دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا در سال ۹۹ شدند.

وی افزود: بیش از ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به این پرونده‌ها پرداخت و زمینه ثبات اشتغال ۱۷۲ نفر فراهم شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: این تسهیلات به ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، هفت تأسیسات گردشگری، ۵۶ مرکز تولید و توزیع صنایع‌دستی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه تأسیسات گردشگری استان سمنان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب‌های جدی شد و نیاز به حمایت ویژه دارد، افزود: یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی استان، وجود تأسیسات گردشگری است و گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه استان محسوب می شود.

دوست‌محمدی اجرای پروژه‌های گردشگری را در سودآوری، ارزآوری و اشتغال‌زایی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: رشد صنعت گردشگری استان و به تبع آن رشد و توسعه هر چه بیشتر استان، پس از پایان همه‌گیری کرونا محقق شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان درباره تسهیلات اشتغال این اداره کل نیز گفت: ۱۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در یک‌سال گذشته پرداخت شد.

وی بیان کرد: این تسهیلات به ۶ طرح پرداخت شد و شرایط اشتغال ۲۲ نفر را فراهم کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پرداخت این تسهیلات را در ایجاد شرایط اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستائیان و عشایر موثر دانست و گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در روستاها و مناطق زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات به طرح‌های صنایع‌دستی، بوم‌گردی و تأسیسات گردشگری در استان پرداخت شد گفت: روستائیان و عشایر از عوامل مهم و اثرگذار در تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی هستند و بخش صنایع‌دستی و اقامتی روستایی برای گردشگران از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

اجرای موفق طرح‌های پایدار اشتغال روستایی و عشایر، موجب کاهش حاشیه‌نشینی، کاهش مهاجرت به شهرها، ماندگاری ساکنان روستا و درآمدزایی برای آن‌ها، کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی، اشتغال‌زایی برای جوانان و کارجویان و حل معضل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری می‌شود.

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار