مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به قرار داشتن این استان در معرض تنش آبی در آینده، تأمین آب پایدار برای فلات مرکزی ایران را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 21 April 2021

سمنان در معرض تنش آبی؛ تأمین آب پایدار برای فلات مرکزی ایران اجتناب‌ناپذیر است

 

به گزارش تابناک سمنان امیر عبدوس  اظهار داشت: داده‌های منتشرشده سازمان هواشناسی کشور و استان سمنان اخبار خوبی از آینده آبی این استان به ما نمی‌دهد.

وی افزود: میزان بارش‌ها در کشور از ابتدای فصل زراعی سال جاری یعنی از ابتدای مهر سال 99 تا هفدهم فروردین امسال، به میزان 34 درصد نسبت به میانگین 52 ساله گذشته کاهش‌یافته است.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اضافه کرد: این آمار در استان سمنان، کاهش 30 درصدی را نشان می‌‌دهد که این میزان در مقایسه بارندگی سال گذشته برای کل کشور و استان سمنان مشترکاً 49 درصد کاهش‌یافته است.

عبدوس اضافه کرد: این روند بارش‌ها با توجه به پدیده تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین و گرمایش جهانی و بیابانی شدن، استان سمنان را در معرض مخاطرات جدی از نظر تنش آبی در سال‌های آینده و دهه‌های آینده قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: این مهم می‌طلبد تا دست‌اندرکاران از همین حالا برای دهه‌های آینده استان سمنان به فکر تأمین منابع آبی و پایدار از حوزه‌های آبخیز و یا از محل جمع‌آوری سیلاب یا آب‌های نامتعارف باشند.

استان کویری سمنان یکی از استان‌های کم‌بارش کشور محسوب می‌شود و کاهش سالانه 70 سانتی‌متری تراز آبی، تنش آبی در این استان تشدید کرده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار