معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان داریم.
کد خبر: ۹۵۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 21 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هرمز نوروزی فرد با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 1395 استان کرمانشاه ۷۰ هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال داشت، گفت: با احتساب آموزش هایی که در حوزه سوادآموزی در این سالها داشته ایم، احتمالا آمار بیسوادان استان در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر باشد.

نوروزی فرد ادامه داد: بیشترین باسوادان استان کرمانشاه در شهرهای کرمانشاه و پاوه زندگی می کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به جایگاه قابل قبول استان از حیث تحقق سهمیه سوادآموزی، گفت: بر اساس گزارش عملکرد سازمان نهضت سوادآموزی کشور، استان کرمانشاه رتبه اول کشور را در زمینه تحقق سهمیه سوادآموزی در سال گذشته کسب کرده است.

نوروزی فرد سهمیه سوادآموزی استان کرمانشاه در سال گذشته را آموزش9940 نفر در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال عنوان کرد و افزود: سال گذشته آموزش ها به 10 هزار و 57 نفر ارائه شد و 101.2 درصد سهمیه سوادآموزی استان محقق شد.

وی اضافه کرد: سهمیه سوادآموزی استان در سال گذشته در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم به ترتیب آموزش 4500، 2540 و 2900 نفر بود که در نهایت در هریک از این سه دوره آموزش ها به میزان 4560، 2585 و 2912 نفر ارائه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار