مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان:
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: بازسازی سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی این استان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۳۵ درصد در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۵۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 21 April 2021

به گزارش تابناک لرستان، مسعود رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با اهالی رسانه، افزود: براساس مصوبه دولت، از ۶ مرداد ۹۹ سهمیه‌ بازسازی مسکن روستایی لرستان طبق روال سنواتی در حال انجام است و صاحبان سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و عقد قرارداد شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین بهسازی چهار هزار واحد از محل اعتبارات مسکن روستایی در دست اجرا است که این واحدها نیز برای دریافت وام به بانک معرفی شده اند و پیشرفت این طرح در مجموع ۴۰ درصد است.

رضایی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه مسکن روستایی لرستان صورت گرفته است و حدود هفت هزار و ۸۰۰ واحد نیز در دست اقدام است که با تکمیل این تعداد، مجموع رقم واحدهای بازسازی و بهسازی شده این استان از ۱۱۶ هزار به ۱۲۳ هزار می رسد.

وی خاطرنشان کرد: لرستان در بهسازی مسکن روستایی جزو استان های پیشرو و برتر کشور محسوب می شود و نورم مقاوم سازی روستایی در برخی از شهرستان‌های آن بیش از ۹۰ درصد است که اگر امسال نیز توجه ویژه ای به بحث مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی معطوف شود، لرستان یکی از استان هایی خواهد بود که تمام روستاهای خود را مقاوم سازی کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان یادآور شد: سال ۸۵ با زلزله بخش سیلاخور، بازسازی واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گرفت و پس از سیل ۹۸ نیز بازسازی  ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد ابلاغ شد.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی ۱۱۶ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده  است که این رقم تا  پایان ۱۴۰۰ به ۱۲۳ هزار واحد می‌رسد.

وی میانگین فعلی مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان را ۸۱ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: تخصیص سهم تسهیلات بودجه سال ۱۴۰۰ به استقبال و مشارکت مردم روستا از طرح مقاوم سازی بستگی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: انتظار داریم مردم استان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی اقدام کنند تا واحدهای فرسوده روستایی قبل از خسارت احتمالی بلایای طبیعی، بهسازی شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار