مدیرکل شیلات خوزستان گفت:صید ماهی شوریده از ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در آبهای ساحلی استان و صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس آزاد شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵ 21 April 2021

فتح‌الله ابوعلی افزود:براساس تصمیم پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مصوبه کمیته مدیریت صید استان ، صدورمجوز صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان از ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی آزاد شده است.
صید ماهی شوریده به دلیل شروع فصل تخم‌گذاری این‌گونه آبزی، جلوگیری از وارد آمدن آسیبهای جبران‌ناپذیر به ذخایر آبزیان و تداوم اشتغال صیادان، به مدت یک ماه ممنوع اعلام شده بود.
وی افزود: در همین راستا، صید، حمل و نقل و خرید و فروش این گونه در صیدگاه ها و بنادر صیادی استان از تاریخ قید شده نیز آزاد می شود.
ابوعلی با بیان اینکه جمعیت ماهی شوریده در سال‌های اخیر به دلیل صید بی رویه و غیرقانونی و به تبع آن کاهش ذخایر، با روندی کاهشی رو به رو بوده ابرازامیدواری کرد با رعایت دقیق شیوه نامه های صید ، امکان بازپروری و حفظ ذخایر این آبزی با ارزش در پهنه خلیج فارس فراهم شود.
کمیته صید و شیلات خوزستان در طول سال به منظور صیانت از ذخایر آبزیان و جلوگیری از انقراض گونه‌های باارزش دریایی، دوره های محدود ممنوعیت صید اعمال می‌کند.
قاچاق صید ماهیان دریایی به خصوص شوریده و حلواسفید به کشورهای همجوار ، صید در فصل ممنوعیت ، سنگینی ناوگان صید و صیادی ، فعالیت صیادان غیرمجاز ، ورود غیرقانونی شناورهای کشورهای اطراف به محدوده صیدگاه‌های خوزستان و فعالیت غیرمجازصیادان عراقی در فصل ممنوعیت صید از چالش های صید و صیادی درخوزستان است.
پارسال حدود ۴۵هزار تن ماهی و میگو از صیدگاه‌های خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.
حدود ۵۰هزار نفر در بخش صید و صیادی و آبزی پروری خوزستان مشغول کار هستند.
خوزستان از نظر صید دریایی پس از سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در مکان چهارم کشوری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار