در پی بروز پدیده خشکسالی در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود ۷۰ درصد ازمزارع کشاورزی کهگیلویه قابلیت برداشت را نداشته باشد.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 20 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: در سال زراعی جاری ۳۱ هزار هکتاراز مزارع کشاورزی در شهرستان کهگیلویه به زیر کشت گندم رفته که به علت خشکسالی سطح زیادی از این مزارع قابل برداشت نیست.
حکمت الله نریمانی با بیان اینکه از اسفند سال ۹۹ تاکنون بارندگی‌ها در این شهرستان مطلوب نبوده است افزود: در این مدت به دلیل نبود رطوبت کافی مزارع رشد مناسبی برای دانه پرکردن نداشته اند.

وی ادامه داد: درسال زراعی گذشته به خاطر پراکنش مناسب بارندگی ها بیش از ۲۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کهگیلویه خریداری شد که این شهرستان به لحاظ تولید گندم در استان مقام اول را کسب کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه به ضرورت برآورد خسارات کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: نیاز است کارشناسان پهنه و کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی باحضور درمزارع نسبت به برآورد‌ خسارات ناشی ازخشکسالی اقدام کنند.

نریمانی بیمه محصولات کشاورزی را راهکاری مهم برای حمایت از کشاورزان در مواقع بروز خشکسالی‌ها دانست و گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از محصولات زراعی، بیش از ۳۶ هزار دام، ۹۳ هکتار باغ و یک میلیون و ۱۶۵ هزار قطعه طیور بیمه شده بود و ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت به بیمه شدگان پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار