عضو کمیسیون عمران مجلس، عنوان کرد: چهارمین مانع این است که تا زمانی که هر کس سر جای خودش نباشد موانع تولید برطرف نخواهد شد در واقع یکی از موانع تولید این است افراد سرجای خودشان نیستند تا وقتی که آشپز را به جای خیاط بکار بگیریم وضع همین است، تا زمانی که مدیران رابطه‌ای، سیاسی و سلیقه‌ای انتخاب می‌شوند، وضع همین خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 20 April 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: علیرضا پاک فطرت در نشست علنی امروز سه‌شنبه (31 فروردین) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت عروج ملکوتی دو جانباز سرافراز سردار حجازی و مهران اعتمادی شهردار اسبق شیراز، در تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سازمان بورس، گفت: فکری به حال سرمایه‌های مردم در بورس کنید، مردم به دعوت رییس دولت سرمایه‌های خود را در بورس آوردند، هدف مردم رونق تولید و اشتغال بود. شما از اعتماد مردم سوءاستفاده کردید. اگر جبران نکنید تولید و اشتغال ضرر خواهد کرد.

رییس جمهور باید برای کنترل کرونا با برنامه‌ریزی بهتری عمل کند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه در تذکر به رییس جمهور، از وی خواست تا در موضوع کرونا با برنامه ریزی بهتری عمل کند، همچنین از کادر درمان قدردانی کرده و به آنها خدا قوت گفت.

ضرورت توجه ویژه دولت به کشاورزان استان فارس

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی در فارس انتظار می‌رود دولت محترم توجه ویژه‌ای به کشاورزان این استان داشته باشد و اما سال 1400، سال«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، رهبر فرزانه انقلاب در چند سال پی در پی موضوع تولید را اساس کار می‌دانند، زیرا بدون تولید، استقلال اقتصادی حاصل نخواهد شد.

موانع تولید چیست؟

وی با بیان اینکه موانع تولید چیست؟، افزود: اولین مانع قوانین پی در پی و پیچیده است، لذا وظیفه مجلس است قوانین را اصلاح کند، البته نه در اتاق‌های دربسته، بلکه با کمک تولیدکنندگان واقعی، قوانین اصلاح شود. قوانین مشکل‌دار حذف و قوانین ساده و شفاف جایگزین آنها شود، لذا انتظار می‌رود مجلس چند جلسه علنی را خاص این موضوع بگذارد.

پاک فطرت یادآور شد: مانع دوم سیستم اداری دولتی است، سیستم اداری ما مشکل دارد، گویا ما به بیش از 2 میلیون کارمند حقوق می‌دهیم که برای تولیدکننده کارشکنی کنند، لذا سیستم اداری کشور باید به صورت اساسی اصلاح شود.

وی افزود: سومین مانع خود مجلس است، اصلاح ساختار مجلس باید در اولویت باشد، اگر قرار است مجلس به موقع از تولید پشتیبانی کند وموانع را برطرف نماید باید حداقل یک ماه کامل وقت بگذارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، عنوان کرد: چهارمین مانع این است که تا زمانی که هر کس سر جای خودش نباشد موانع تولید برطرف نخواهد شد در واقع یکی از موانع تولید این است افراد سرجای خودشان نیستند تا وقتی که آشپز را به جای خیاط بکار بگیریم وضع همین است، تا زمانی که مدیران رابطه‌ای، سیاسی و سلیقه‌ای انتخاب می‌شوند، وضع همین خواهد بود.

وی افزود: پنجمین مانع این است که تا زمانی که همه تصمیم‌های اقتصادی در تهران گرفته می‌شود و تا زمانی که مدیران شهرستان برای کوچکترین کار باید از تهران اجازه بگیرند وضع به همین روال خواهد بود. لذا باید به استان‌ها اجازه نفس کشیدن داد و استان‌ها را باور داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: ششمین مانع قاچاق است، مساله قاچاق یکی از موانع اصلی تولید است یا مواد اولیه کارخانجات را از کشور خارج می‌کنند و یا به راحتی اجازه نمی‌دهند که مواد اولیه کارخانجات به کشور وارد شود.

وی یادآور شد: هفتمین، مانع هزینه جرم و اختلاس در کشور پایین است، لذا باید در این مورد تجدیدنظر شود و قوانین سختگیرانه‌تری را تصویب کرد. مثلا سازمان خصوصی‌سازی این همه کاخانجات را به تعطیلی کشاند واقتصاد کشور را به لبه پرتگاه برد، آیا با زندان کردن یک یا چند نفر کار درست می‌شود؟ آیا نبایست با افرادی که این افراد ضعیف را به کار گرفته‌اند، برخورد شود؟ چرا باید شرکت‌های دولتی به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت واگذار شود، این شرکت‌ها همان سفره مردم و معیشت آنها است که امروز کوچک شده است، قوه قضاییه باید به تمام ابعاد و جوانب این واگذاری‌ها ورود کرده و آنها را تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در پایان از قوه قضاییه که این موضوع ورود پیدا کرده است، قدردانی کرد و افزود: چند تا از این شرکت‌ها می‌توانستند با مدیریت صحیح، اقتصاد کشور را پویا کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
40 سال است که افراد سر جای خوشان نیستند و متاسفانه بازنشستگی ندارد و کشور را به این روز انداخته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار