معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از نصب ۲۲۰ دوربین کنترل ترافیک و ثبت تخلف تا پایان سال در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 20 April 2021

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،محسن ارجمندی  اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سال ۹۸، ۱۰۵ نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده‌اند و با مطالعه دقیق نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام شده است.

وی افزود: به علت آمار بالای جان‌باختگان حوادث رانندگی برنامه بلند مدت و کوتاه مدتی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تدوین شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برای کاهش سرعت وسایل نقلیه از سرعت گیرهای استاندارد ۲.۵ سانتی متری استفاده می‌شود و هر ۲ هفته یک‌بار تعمیرات امکانات نصب شده صورت می‌گیرد.

ارجمندی با اشاره به تأثیر نصب سرعت گیر در معابر و خیابان‌های پرخطر شهر کرمانشاه، بیان کرد: در سال ۹۹ تا ابتدای بهمن ماه کاهش ۵۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی به ثبت رسیده بود اما در بهمن ماه به دلیل کمبود امکانات جهت تعمیر سرعت گیرهای نصب شده تعداد موارد فوت از سه نفر به ۹ تن افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در مجموع در سال ۹۹ کاهش ۴۴ درصدی تلفات حوادث رانندگی در کرمانشاه به ثبت رسید که نشان از اهمیت اقدامات صورت گرفته است، زیرا تعدادی از رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به خصوص سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه مردم درخواست نصب سرعت گیر در محلات را به سازمان حمل و نقل و ترافیک ارسال کرده‌اند و هم اکنون ۴۰ درخواست مردمی برای نصب سرعت گیر به سازمان ارجاع شده است.

فعالیت ۱۰ دوربین ثبت تخلف رانندگی در کرمانشاه

وی با اشاره به تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک و راهنمایی و رانندگی در شهر کرمانشاه، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ عدد دوربین ثبت تخلف و ۲۲ دوربین کنترل ترافیک در حال فعالیت است و مأموران راهنمایی و رانندگی با استقرار در محل نظارت بر دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون خودروهای متخلف اقدام می‌کنند.

ارجمندی افزود: با توجه به تعداد بالای تقاطع‌ها در شهر کرمانشاه تعداد ۱۷۰ عدد دوربین کنترل ترافیک تا پایان سال در کرمانشاه نصب خواهد شد که به علت نیاز به سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی این کار توسط پیمانکار صورت می‌گیرد و انتخاب پیمانکار مربوطه در مراحل پایانی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بیان کرد: همچنین ۵۰ عدد دوربین کنترل سرعت علاوه بر دوربین‌های کنترل ترافیک نصب خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع خط کشی خیابان‌های کرمانشاه نشان کرد: کیفیت خط کشی خیابان‌ها بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته مطلوب است اما به دلیل مشکلات آلودگی شهری باعث کم رنگ شدن خط کشی‌ها می‌شود که نیاز به شست و شوی مجدد دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار