مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون بیش از ۹۰۰ اثر ویدئویی در فضای مجازی بارگذاری شده است که کودکان و نوجوان می‌توانند از آنها استفاده کنند و استان در سطح کشور بیشترین آمار ارائه شده در این زمینه را دارد.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 20 April 2021

علیرضا نوری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیتهای این کانون در دوره کرونایی افزود: طرح پیک امید در زمان‌هایی که رویدادهای طبیعی مثل زلزله رخ می دهد اجرا می شود و در این خصوص مربیان کانون به صورت داوطلبانه در این مناطق حضور پیدا می‌کنند تا با فعالیت‌های مختلف آسیب‌های موجود برای کودکان و نوجوانان را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به دلیل تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند، تلاش می‌ شود شرایطی را مهیا کنیم تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های‌شان را در قالب فایل‌های خلاقانه تصویری و در فضای مجازی برای گروه‌های هدف ارائه کنند.

این مسوول ادامه داد: با بار گذاری فیلم در سایت‌ها و فضای مجازی علاوه بر بهره گیری گروههای هدف خانواده ها نیز رضایت داشتند و این مهم بخشی از خلاءهای آموزشی ناشی از تعطیلات کرونایی را تامین کند.

وی در خصوص اجرای طرح پیشگیری از چاقی کودکان در روزهای کرونایی و ارائه آموزش های لازم در این خصوص گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۸۰ گروه مجازی در استان برای اعضای کانون تشکیل شده بود که هم اکنون آموزش‌ها در کارگاه‌های آنلاین برای اعضا برگزار می‌شود.

نوری با بیان اینکه کانون زبان تحت نظر کانون پرورش فکری فعالیت می کند، افزود: سال گذشته ۱۸۰ کلاس در هر ترم توسط کانون زبان برگزار شد که دارای چهار شعبه خواهران و چهار شعبه برادران در استان بوده و سه شعبه در زنجان و یک شعبه نیز در ابهر واقع شده است.

به گفته وی با توجه به شرایط کرونایی تمامی فعالیت‌های کانون زبان استان به صورت آنلاین بوده و آموزش ها به زبانهای عربی، فرانسه، آلمانی و دوره‌های مختلف دیگر برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: از ۶ مرکز ثابت کانون در شهر زنجان، ۲ مرکز خاص بوده که یکی از آن، مرکز علوم و نجوم و از مراکز نمونه در سطح کشور است که در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، به صورت تخصصی در رابطه با علم نجوم آموزش می‌دهد.

وی اظهار داشت: همچنین مرکز دیگر شامل مرکز شماره ۴ کانون است که به کودکان کم‌بینا، ناشنوا و کم‌شنوا اختصاص دارد و تولید کتاب‌های بریل هم‌ از فعالیت‌های کانون به شمار می آید که در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد.

این مسوول یکی از فعالیت های مهم کانون را شناسایی، آموزش و کشف استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی گروه های هدف و معرفی آنان به مجامع و جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۴ تاسیس و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشکیل انجمن‌های ادبی و نویسندگان، طراحان و هنرمندان، ناشران و همکاری پرداخته است و همچنین در برگزاری جشنواره‌های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان و کمک به توسعه و تکمیل کتابخانه های مساجد و مدارس و کتابخانه‌های عمومی و سایر موسسات همت گمارده است.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با ۱۷ مرکز ثابت، ۱۳ کتابخانه سیار شهری و روستایی و پستی و با پنج انجمن فعال در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار