نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: تاکنون هزار و ۸۳۰ چاه مجاز آب در این استان به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شده و عملیات نصب این کنتورها امسال هم ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 20 April 2021

داور بستام روز سه شنبه در بازدید از چاه‌های آب مجاز اردبیل افزود: این شرکت در فروردین ماه سال جاری جهت تداوم اقدامات حفاظتی نسبت به نصب ۲۵ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بروی چاه ها اقدام کرده و در این مدت ۲ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز پر شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای برنامه های تعادل بخشی و مدیریت و نظارت دقیق بر مصرف منابع آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف و حفظ و صیانت از این منابع، استفاده از نرم افزارها گشت و بازرسی بنام «سام گشت» برای ثبت اطلاعات منابع آب بصورت آنلاین در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین یادآور شد: در سال گذشته در استان ۱۱۱ حلقه چاه غیرمجاز پر شده و با تقلیل و برچیدن منصوبات چاه‌های مجاز دارای اضافه برداشت و نصب ۲۶۷ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی حدود ۹ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب حاصل شده است .

بستام با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای اردبیل با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی برخورد قانونی خواهد کرد افزود: علاوه بر اقدامات یاد شده نسبت به اجرای پروژه اطلاع رسانی در سطح استان و ترویج فرهنگ مصرف بهینه و مدیریت آن با ارتقای سواد آبی بهره برداران و اجرای طرح داناب برای بالا بردن سطح سواد آبی دانش آموزان اقدام لازم صورت گرفته است.

نصب کنتورهای هوشمند حجمی آب و برق از نوع مکانیکی (wi) و الکترومغانطیسی با اولویت دشت ممنوعه اردبیل و سه محدوده مطالعاتی مشکین شهر، مغان، خلخال و کوثر با قوت تمام و با حمایت‌های مدیران شهرستان‌ها و همکاری بهره برداران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی برق در شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در سال ۹۹ آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار