دکتر ندا جعفری در این باره بیان کرد: موج چهارم کرونا با سرعت و رشدی خیره کننده نسبت به پیک های قبلی کرونا چه به لحاظ مراجعان سرپایی و یا بستری ها در سطح لارستان و دیگر شهرهای جنوبی فارس در حال پیش روی است.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 20 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر ندا جعفری در این باره بیان کرد: موج چهارم کرونا با سرعت و رشدی خیره کننده نسبت به پیک های قبلی کرونا چه به لحاظ مراجعان سرپایی و یا بستری ها در سطح لارستان و دیگر شهرهای جنوبی فارس در حال پیش روی است.

وی یادآور شد: همچنین در این موج میزان رشد مبتلایان و سرعت انتشار از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی نیز تا حد قابل ملاحظه ای بر نگرانی ها و بارسنگین بیماری نیز افزوده است و گروه ها و افراد بیشتری حتی کودکان و نوزادان نیز در معرض خطر ابتلا هستند.

جعفری به بیماران و افرادی که دارای بیماری زمینه ای به خصوص دیابتی ها، بیماران آسمی و فشارخونی ها نیز توصیه کرد که علاوه بر شرایط قرنطینه ای خود با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت مسایل بهداشتی و دستورالعمل ها نیز اهتمام ورزند.

این متخصص داخلی یادآور شد: بیماران خاص از جمله دیابتی ها، و فشارخونی ها باید مراقب باشند که وقفه ای در مصرف داروهایشان اتفاق نیفتد.

او گفت: این کار باعث می شود که وقتی بیماری آنها در حال کنترل است به همان میزان نیز سرعت ابتلای به کرونا در آنها کمتر و در نتیجه مقاومت در برابر این ویروس بیشتر می شود.

دکتر جعفری معتقد است: با توجه به بررسی های انجام شده در موج چهارم، بیشتر مبتلایان و بستری ها افرادی هستند که یا سابقه سفر داشته اند و یا با افرادی که در مسافرت بوده اند ارتباط داشته اند.

وی گفت: چنانچه سابقه سفر داشته اید و دارای علامت نیز هستید باید دو هفته و اگر سابقه سفر داشته اید اما بدون علامت هستید نیز یک هفته باید در قرنطینه خانگی باشید تا بتوان به قطع زنجیره کرونا و کاهش میزان مبتلایان در این شرایط حساس و خطرناک کمک کرد.

این متخصص داخلی بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) لار همچنین گفت: افرادی که کمترین علائم سرماخوردگی دارند باید سعی شود که هیچ ارتباطی با آنها نداشته باشیم.

وی همچنین باز کردن مداوم پنجره و ضرورت تهویه مناسب هوا در محیط های بسته به عنوان یکی از ضرورت های مهم برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا را یادآور شد و تاکید کرد: تامین هوای تازه برای افراد مستعد بیماری، خارج کردن هوای آلوده از محیط، رقیق سازی هوا از طریق ورود هوای تازه و گردش مجدد هوا و همچنین تمیز کردن هوای داخل اتاق ها و فضاها، در کاهش انتقال عوامل بیماری به طورقابل ملاحظه ای موثر است.

دکتر جعفری ادامه داد: همچنان تنگی نفس، درد قفسه سینه، بی حالی ، تب و پایین بودن اکسیژن خون بین ۹۴ یا ۹۵ درصد از علائم خطر کرونا هستند و افراد دارای این علائم باید در سریع ترین زمان ممکن به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار