سخنگوی شورای شهر همدان:
اکبر کاووسی امید گفت: طرح جامع شهری همدان بدون امضا و تایید اعضای شورای شهر به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 19 April 2021

اکبر کاووسی امید گفت: طرح جامع شهری همدان بدون امضا و تایید اعضای شورای شهر به تصویب رسیده است.
 
به گزارش تابناک همدان، کاووسی امید افزود: در راستای اجرایی شدن بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و نیز بخشنامه معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی اقدامات قانونی صورت پذیرد.

وی گفت: به استناد بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، لازم است طرح‌های جامع شهرسازی، تفصیلی، حریم و محدوده قانونی شهر‌ها به تایید شورا‌های شهر رسیده و برای تایید نهایی به مراجع ذیربط قانونی ارسال شود و از سوی دیگر بر اساس بخشنامه راه و شهرسازی در خصوص بررسی و تصویب طرح جامه شهری همدان حضور نماینده تام الاختیار شورای شهر در تمامی جلسات طرح الزامی است.

کاووسی تصریح کرد:  از آنجایی که نقطه‌نظرات شورای اسلامی شهر همدان طی نامه‌های متعددی به شهرداری و دبیرخانه راه و شهرسازی ارسال شده که در طرح اصلاحی که طی نامه شهرداری همدان به شورا ارسال شده است، متاسفانه اشکالاتمتعددیدر_طرح همچنان به چشم می‌خورد، اما مغایر با بخشنامه مذکور در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان از نماینده شورای اسلامی شهر همدان دعوت به عمل نیامده و طرح با مشکلات متعددی به تصویب رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: به استناد بند ۳۴ ماده ۸۰، طرحجامعشهری همدان ابتدا باید به تاییدشورایاسلامیشهربرسد و سپس شهرداری برای تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارائه کند، اما این طرح جامع به دلیل نواقص و اشکالات متعدد به تصویب شورا نرسیده است.

کاووسی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر همدان، شهرداری همدان مکلف است در مراجع قانونی ذیربط از هرگونه تأیید و امضاء امتناع ورزیده و مخالفت شهرداری و شورا را اعلام کند و در صورت تصویب طرح جامع شهری همدان در مراجع ذیربط اقدامات قانونی را در جهت رعایت نشدن مراحل قانونی در تصویب طرح پیگیری کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار