کد خبر: ۹۵۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 19 April 2021

پیش بینی سهام فخوز سال 1400

در جهان فولاد از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین مواد اولیه است که در صنایع مختلف مانند خودروسازی، لوازم خانگی، ساختمان و انبوه سازی، تولید قطعات، راه آهن، حمل‌و‌تقل و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت بیش از 95 درصد از تولید فلزات اساسی در جهان متعلق به فولاد و آلیاژهای فولادی است. از دیگر دلایل اهمیت این ماده اولیه این است که پس از نفت فولاد دومین ماده پر مصرف در جهان به‌حساب می‌آید. تقریبا نیمی از فولاد جهان در چین تولید می‌شود. در ایران نیز صنعت فولاد بیش از 50 سال سابقه دارد. سال ۱۳۵۱ کارخانه فولاد‌سازی در اصفهان (فولاد مبارکه) اولین کارخانه فولادی بود که احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در سال‌های اخیر، میزان تولید و مصرف برای فولاد خام به خصوص در کشورهای در حال توسعه، به‌طور چشم‌گیری افزایش یافت.

از بزرگترین و مهم‌ترین مجتمع‌های تولید کننده فولاد در ایران که در حال حاضر در بازار بورس سهام‌شان عرضه شده است می‌توان سهام فولاد مبارکه اصفهان، سهام فولاد خوزستان، فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد آلیاژ یزد را نام برد..اکثر شرکت‌های فولادی مناسب و سودده بودند.

در سال 99 بین شرکت های بازار ۳۹ شرکت مجموع فروش دوازده ماهه آنها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بوده است که بالاترین فروش در بین کل شرکت ها مربوط به فولاد مبارکه با ۷۷.۴ هزار میلیارد تومان می باشد.

یکی از بنگاه های پیشرو در اقتصاد ملی و بین‌المللی، فولاد خوزستان است که دومین قطب تولید فولاد خام در کشور می‌باشد.

شرکت فولاد خوزستان به منظور تحقق اهداف خود و رسیدن به خودکفایی و رهایی از وابستگی، با استفاده از ماشین‌های ریخته‌گری، فولاد مذاب را به تختال و شمش تبدیل می‌نماید. محصولات این کارخانه عبارتند از:

  • بیلت
  • اسلب
  • بلوم

پیش بینی سهام فخوز سال 1400

مجموعا در سال ۹۹ حدودا ۱۲.۴ میلیون تن حجم معاملات فولاد در بورس کالا بوده است که ارزش این معاملات مبلغی در حدود ۱۳۰.۹ هزار میلیارد تومان بوده است که رشد قابل توجهی نسبت به سال پیش از آن داشته است.

از میان شرکت‌های فولادی، سه شرکت فولاد و فخوز و ذوب بیشترین درآمد فروش را در سال گذشته به خود اختصاص دادند که سهام فولاد مبارکه اصفهان با فروش بیش از ۴.۸ میلیون تن محصول به ارزش ۵۸.۱ هزار میلیارد تومان، فولاد خوزستان با فروش ۱.۳ میلیون تن محصول به ارزش ۱۲.۲ هزار میلیارد تومان و ذوب آهن اصفهان با فروش ۹۶۵ هزار تن محصول به ارزش ۹.۳ هزار میلیارد تومان، پردرآمدترین شرکت‌های فولادی عرضه‌کننده در بورس کالا در سال گذشته بوده اند.

سود واقعی نه ماهه 1399 برابر با 99 تومان و سود کارشناسی هر سهم سال 1399 برابر با 173 تومان می‌باشد که P/E تحلیلی سهم 7.3 می‌باشد و P/E روی تابلوی سهم 10.76 است. بنابراین ارزش ذاتی سهام فولاد مبارکه اصفهان از قیمت در حال معامله فعلی سهم بیشتر است.

در 25 روز ابتدایی فروردین 1400، ارزش معاملات فولاد خوزستان در رینگ صنعتی بورس کالا  975 میلیارد تومان بوده است که نسبت به کل فروردین سال قبل، از نظر حجم رشد 2 درصدی و از نظر ارزش رشد 194 درصدی داشته است. میانگین نرخ فروش ریالی این شرکت به حدود 11.9 میلیون تومان در هر تن رسید که یک حد نصاب حدید برای این شرکت است.

پیش بینی سهام فخوز سال 1400

فروش اسفند ۱۳۹۹ فخوز در مقایسه با بهمن ماه 43.92 درصد افزایش یافته و فروش اسفند ماه آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 114.37درصد رشد داشته است. فروش 12 ماهه سال 99 سهام فولاد خوزستان در مقایسه با فروش سال گذشته رشد 93.47 درصدی دارد.

فروش سه ماهه پایانی فخوز نسبت به سه ماهه سوم افزایش 1% داشته است. در مجموع دوازده ماهه فروش شرکت از نظر میزان (تن) فروش محصولات در داخل 3 درصد افزایش و در صادراتی 19% کاهش نسبت به مجموع دوازده ماهه سال گذشته داشته است که کاهش فروش صادراتی مربوط به بلوم و بيلت صادراتي بوده است.

همچنین نرخ فروش بلوم و بيلت داخلي نسبت به ماه قبل 3% کاهش و در فروش صادراتی 9% افزایش داشته است. نرخ فروش اسلب در این ماه نسبت به ماه قبل 1% کاهش در داخل و 27% افزایش در صادراتی داشته است. فروش این ماه با رشد 3% در تناژ داخلی و رشد 35% در تناژ صادراتی توانسته بهترین عملکرد ماهانه از آبان ماه شرکت باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار