مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، از تلاش برای ثبت خاطرات رزمندگان استان خبر داد و گفت: جمع آوری خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف و بازاریان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 19 April 2021

جمع آوری خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ محمد حسن سلامی در دیدار با رئیس سازمان صمت استان سمنان به میزبانی مجتمع اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان، درباره اقدامات حوزه دفاع مقدس در سطح استان بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است و در سال جاری اصناف و بازاریان که در سال‌های دفاع مقدس نقش آفرین بودند نسبت به بزرگداشت ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

وی افزود: جمع‌آوری آثار و اسناد، خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف و بازاریان برای ثبت، ضبط و انتقال به نسل آینده یکی از اقداماتی است که توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دست اجرا است و می‌تواند حائز اهمیت باشد.

استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از تبیین نقش اصناف در دوران دفاع مقدس و مستندسازی آن با محوریت دفاع مقدس خبر داد و ابراز داشت: تجلیل از رزمندگان صنعت، اصناف و بازار و بهره‌گیری از ظرفیت خیران در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس طی سال ۱۴۰۰ است.

سلامی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات دفاع مقدس در اداره کشور به خصوص در زمینه اقتصادی حائز اهمیت است، ابراز کرد: جنگ اقتصادی، میدان خدمت به مردم و مبارزه با دشمن است که اصناف و بازاریان، امروز در صف مقدم جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارند از این‌رو می‌طلبد همگان از افسران اقتصادی در این جنگ حمایت و پشتیبانی کنند از سوی دیگر باید مانع زدایی ها را نیز مورد توجه قرار داد.

وی افزود: موفقیت در جنگ اقتصادی مرهون تدبیر، مدیریت، برنامه‌ریزی، معنویت، امید و توکل به خدا است که با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس می‌توان در راستای رفع مشکلات فعلی کشور استفاده کرد چرا که دستاوردهای این دوران طلایی همواره چراغ راه ملت خواهد بود.

بهره‌گیری از ظرفیت خیران

علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه بازاریان، تجار و بازرگانان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در حمایت از جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، گفت: در سال جاری تلاش خواهد شد نسبت به ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در بخش صنعت، معدن و اصناف تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: ارزش‌های انقلاب اسلامی، تکلیف فرهنگی و اجتماعی صنایع معدن و اصناف است و امروز با بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس و تأمین بخشی از نیازمندی‌های این مجموعه حمایت‌های خود را در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده ادامه خواهد داد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار