براهیمی، متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری:
تابناک- متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس گفت: خانواده ها فرزندان خود را بیرون نبرند، کرونای جهش یافته انگلیسی نسبت به پیک های قبلی کرونای چینی که بچه ها کمتر علامت دار و درگیر می شدند، کودکان و جوانان را نیز درگیر می کند.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 19 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،دکتر الهام براهیمی قلعه قاضی در گفت و گو با ایسنا، افزود: کرونا یک ویروس هزار چهره است ما نمی توانیم رفتارش را پیش بینی کنیم و هر روز با تغییرات ژنتیکی که در خود ایجاد می کند رفتارهای به خصوصی را از خودش بروز می دهد.

 

وی اضافه کرد: همه گروهای سنی می‌توانند در معرض خطر باشند پس باید از خود و اطرافیان‌مان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراقبت کنیم.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد: ما چون در پاندمی کرونا هستیم حتما کوچکترین علامت به ویژه در افراد سالمند و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند را جدی بگیریم.

 

براهیمی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی به ویژه کادر درمان و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند اظهار کرد: هم اکنون شرکت های زیادی در دنیا هستند که به عنوان تولید کننده واکسن فعالیت می کنند که این واکسن ها هر کدام ساختارهای مختلفی دارند پس ما باید در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی حتما هر واکسنی که در دسترس بود نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنیم در حال حاضر کادر درمان و افراد سالمند و بیمارانی که بیماری زمینه ای دارند در اولویت تزریق واکسن هستند، حتما تا زمان واکسیناسیون همگانی شیوه نامه های بهداشتی را در پیش بگیریم.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: برخی افراد پس از دریافت مرحله نخست واکسن یا حتی پس از دریافت مرحله دوم واکسن شیوه نامه های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند و یا ماسک نمی زنند، پاسخ کامل از واکسن تا ۲ یا ۳ هفته بعد از تزریق ایجاد می¬شود. ولی افراد باز هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

براهیمی بیان کرد: بیماران حتما سرفه‌های پیش رونده را جدی بگیرند برخی از این بیماران پس از مراجعه و انجام سی تی اسکن درگیری ریه بیشتری در آنها دیده می شود.

 

وی اضافه کرد: پیک چهارم کرونا در کشور و استان به دلیل مسافرت‌ها و برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌های ایام تعطیلات عید است از مردم می‌خواهیم در ایام مبارک ماه رمضان مراسم افطاری و دور همی‌ها برگزار نکنند که این امر موجب گسترش بیماری خواهد شد.

 

براهیمی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت در روزهای کرونایی نباید از روند درمان خود غافل شوند و برای چک کردن وضعیت بیماری مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی ضروری است. چرا که در صورت عدم مراجعه و مصرف داروهای خودسرانه سیستم ایمنی آنها دچار مشکل می شود.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار