کد خبر: ۹۵۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 19 April 2021

آشنایی با کولیس و ابزار اندازه گیری میتوتویو MITUTOYO

برند ابزار اندازه گیری میتوتویو در سال ۱۹۳۴ توسط شخص کارآفرین ژاپنی بنام Yehan Numata تاسیس و بنیان شرکت میتوتویو MITUTOYO را بنا نمود. امروز این برند ابزار اندازه گیری ( میتوتویو ) در زمینه ساخت و طراحی و تولید انواع ابزار آلات اندازه گیری دقیق فعالیت و دارای اعتبار جهانی میباشد. از جمله محصولات شناخته شده برند میتوتویو میتوان به کولیس میتوتویو و میکرومتر میتوتویو و کولیس میتوتویو ، میکرومتر میتوتویو ، ساعت اندیکاتور و شیطانکی میتوتویو ، بور گیج میتوتویو ، گیج بلوک میتوتویو (راپورتر) سه فک میتوتویو اشاره کرد.

ابزار آلات اندازه گیری در دسته ابزار آلات دقیق می باشند که از آنها برای اندازه گیری پارامتر ها و کمیت هایی برداری و اسکالر عددی استفاده می شود. سه کمیت اصلی طول، جرم و زمان هستند که اندازه گیری آنها با توجه به دقت اندازه گیری با ابزار آلات مختلفی صورت می پذیرد. بعنوان مثال اندازه گیری طول هم با متر در مقیاس های بزرگتر صورت می پذیرد، هم با خط کش در مقیاس های میلیمتری و کوچکتر و هم با انواع کولیس دیجیتال در حد دهم و صدم میلیمتر و حتی دستگاه ها و ابزار آلات اندازه گیری دقیق تری مانند میکرومتر ها نیز وجود دارند. هر قدر صنایع مصرف کننده قطعات حساس تر باشند از ابزار آلات اندازه گیری با دقت بالاتری استفاده می شود. بعنوان مثال در صنایع هوا فضا و نظامی از ابزار آلات اندازه گیری با دقت میکرونی استفاده می شود

آشنایی با کولیس میتوتویو

برای آشنایی با کولیس که ابزار بسیار مهم و ضروری در بین تجهیزات و ابزارهای اندازه گیری دقیق بشمار میآید ، که برای اندازه گیری بسیار دقیق طول و عرض انواع  قطعات ، برای اندازه گیری قطر داخلی و خارجی انواع استوانه ها از جمله میله و شفت و سایر ... و همین طور برای اندازه گیری عمق سوراخ و یا اندازه گیری ارتفاع قطعه مورد استفاده قرار میگیرد ، دقت اندازه گیری کولیس با دقت یک صدم 0.01 یا یک هزارم 0.001 میلیمتر میباشد . در مورد کولیس میتوتویو MITUTOYO  که ساخت شرکت میتوتویو ژاپن با دقت های متفاوتی طراحی میگردد، این نوع از کولیس ها در دقت های 0.01 ، 0.02 ، 0.05 ساخته می شوند.

قسمت های تشکیل دهنده کولیس میتوتویو به قرار زیر هستند:

  1. بدنه کولیس میتوتویو که در دو واحد متریک و اینچ مدرج و طراحی گردیده است و فک ها ی ثابتِ داخل و خارج سنج کولیس روی این قسمت قرار دارند.
  2. قسمت متحرک کولیس که اغلب دارای یک نمایشکر دیجیتالی نیز می باشد.

نمایندگی لوازم اندازه گیری میتوتویو  MITUTOYO  در ایران

در این خصوص باید گفت که میتوتویو ژاپن هیچ گونه نمایندگی فروش و یا خدماتی درایران ندارد . این برند ایران را جزو کشورهای تحریمی قرار داده و به این دلیل ازاعطای نمایندگی به شرکت های ایرانی خودداری مینماید . البته بسیار از فروشندگان ابزار آلات بنا به نیاز صنعت اقدام به وارد محصولات و ابزار میتوتویو را از کشور های ترکیه و هند و تایوان و سایر کشور ها وارد مینمایند ، البته متاسفانه بعضی از افراداد سود جو ابزار اندازه گیری با نام میتوتویو که عموما ساخت کشور چین با کمترین کیفیت است را در بسته بندی میتوتویو با قیمت بسیار بالا اقدام به فروش مینمایند .

برای خرید ابزار اصلی برند میتوتویو بهتز است از فروشگاهای معتبر و دارای پروانه و جواز کسب بهمراه ضمانت کتبی فروشنده اقدام به خرید این ابزار آلات اندازه گیری نمود. برای دریافت اطلاعات فروشندگان ابزار اندازه گیری دقیق برند میتوتویو MITOTOYO میتوان به سایت صنعتی نانو تجارت مراجعه نمود . طراحی و دیجیتال مرکتینگ نانو تجارت .

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار